Mohl mi pervitin způsobit schizofrenii???
L-eenka.K
Dobrý den, jmenuji se Lenka a je mi 21 let. Od 16-ti let jsem brala pervitin,trvalo to téměř tři a půl roku.Už v průběhu užívání jsem zaznamenala paranoidní a úzkostné stavy,nebylo to pro mě však podstatné,myslela jsem si že je to normální.Před rokem mi psychiatř diagnostikovali F 201-hebefrenní schizofrenii. Myslíte,že to mám z toho? Děkuji Lenka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lenko, Vaše příjmení jsem smazala - naše poradna zachovává anonymitu. Uvádíte, že již v průběhu užívání pervitinu jste pociťovala úzkostné a paranoidní stavy, to je u konzumace pervitinu poměrně běžná záležitost. Též uvádíte, že Vám lékař diagnostikoval psychiatrickou diagnozu a ptáte se, zda to máte z pervitinu. U disponovaných jedinců se může stát, že i jednorázové užití jakékoliv drogy vyvolá vážné psychické obtíže. Jednoduše řečeno - drogy mohou být tvz. "startérem" psychických onemocnění, jestliže k nim má dotyčný dispozice. Možná by se Vaše nemoc objevila později, ale pervitin Vám její nástup urychlil. To se bohužel stává. Předpokládám, že jste Vašemu ošetřujícímu lékaři o Vašem užívání nelegálních drog v minulosti pověděla, tuto informaci by měl určitě mít. Také musím připomenout, že jakákoliv další konzumace drog ( včetně alkoholu a THC ) bude léčbu Vaši nemoci komplikovat a nepříjemné psychické potíže prohlubovat, proto by s ohledem na Vaše zdraví bylo zcela nejlepší udržet trvalou abstinenci. Tak se držte. Mějte se hezky. M.K.