Dobrý den,potřebovala bych pomoc.jsem závislá na prášcích na spaní a nemužu ikdyž vím ,že bych měla s tím přestat.Můj problém je ,že dělám ve třísměném provozu(denní,noční) a mám uplně překopaný režim.Nějaká spánková hygiena u mě nelze moc provozovat.Zkoušela jsem všechno jak bych večer mohla usnout,ale bohužel neuspěšně.Příjdu domů a jsem uplně vyřízená,ale během chvíle se proberu a jsem připravena fungovat třeba další 4 hodiny.v mém povolání se starám o lidi ,takže si nemůžu dovolit usnout až ve 2 hodiny a stávat potom do práce ve 4.Začala jsem brát tedy hypnogen-zprvu mi nkrásně zabíral ale postupně jsem musela zvyšovat dávky někdy se mi stane ,že si musím dát i 3 vím ,že je to špatné,ale prostě nějak mi nejde jít bez toho spát ,ted už bez toho neusnu ani po noční:-(ještě jsem chtěla dodat ,že se stím opravdu snažím bojovat,ale mám tak překopaný režím ,že bych ve dne spala a usnula snad i ve stoje a v noci nemužu jít spát snad dřív jak v 1 a to si stejně ten prášek musím dát,abych vůbec usla.je mi 23 let a pracuji 3 roky,chtěla bych mít za nějaký čas děti,a opravdu nechci být na něčem takovém zavislá při těhotenství.Děkuji moc za pomoc a radu Dotaz čeká na odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, zcela upřímně si myslím, že takto si komplikovat život zneužíváním léků kvůli zaměstnání za to opravdu nestojí. Je Vám 23 let, sama uvádíte, že v budoucnu byste ráda měla děti, možná by bylo rozumné celou svou současnou situaci přehodnotit a zvážit, zda si raději nezkusit najít vhodnější zaměstnání s normálním režimem. Mohlo by to výrazně napomoci k vyřešení Vašeho zneužívání léků. Také bych doporučila vyhledat odbornou pomoc, kde byste se mohla poradit, jak nejlépe postupovat, co se týče vysazování léků. Napište mi ještě jednou a uveďte odkud pocházíte nebo větší města, které jsou Vám dobře dostupná. Pokusím se Vám vhodnou pomoc doporučit. Je dobře, že jste napsala, zatím se držte a napište. M.K.