Pája
Chci se zeptat,můj syn užívá měkké drogy.Je méžné ho poslat do nějaké Komunity a kam se mám obrátit.Je mu 19let nepracuje,dělá samé průšvihy.Doma už ukradl a prodal co šlo.a ted zachází dál.Když je doma bez své party tak je fajn,ale v té partě pak zapomíná na vše.Už i dostal nějaké pokuty a tresty ,ale sám od sebe asi přestat nechce.Co mám dělat prosím,já sama jsem už na pokraji svých sil.Děkuji Pája

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, bohužel, dospělého syna do komunity proti jeho vůli poslat nemůžete. Léčba drogové závislosti je léčbou dobrovolnou a s nástupem musí Váš syn souhlasit. A pokud má mít léčba šanci na úspěch, je třeba, aby především váš syn chtěl abstinovat a něco pro to udělal. Umím si představit, jak je tato situace pro Vás těžká a vyčerpávající, jediné co Vám v tuto chvíli mohu doporučit je, abyste prozatím odborné zařízení, které se zabývá drogovou problematikou, navštívila Vy a Vaši situaci podrobněji probrala s pracovníkem tohoto zařízení. Tyto zařízení nabízejí ve svých službách mimo jiné i poradenství pro rodiče a osoby blízké a Vy byste se zde mohla (i anonymně+bezplatně) poradit, jak co nejvhodněji postupovat dále a jak třeba lépe Vašeho syna motivovat k tomu, aby i on sám odborné zařízení navštívil a chtěl svůj život změnit. Také byste získala potřebnou podporu pro sebe, což vzhledem k náročnosti Vaší situace, by bylo určitě rozumné. Když mi napíšete odkud pocházíte a jaká města jsou Vám nejlépe dostupná, mohu Vám vhodné zařízení doporučit. Zatím se držte a ještě napište. Přeji hodně sil. M.K.