kokain
maja
ahoj mam dotaz porřebovala bych vědět nějaké léčebny proti zavislosti muj bylavý přítel je zavyslí na kokainu a ja bych mu chtěla pomoct ale nevim jak mužete mi poradit?dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, hlavním předpokladem je, že Váš přítel bude s léčbou souhlasit, jelikož léčba drogové závislosti je léčbou dobrovolnou. Standartní postup je, že osoba závislá na nelegálních drogách vyhledá Kontaktní centrum pro uživatele drog a tam pohovoří s pracovníkem Kontaktního centra. Ten po osobním kontaktu a pohovoru celkovvou situaci zhodnotí a doporučí vhodný typ léčby, v případě zájmu pomůže léčbu také zprostředkovat. Jsou různé možnosti, buďto pobyt na některém z alkoholicko-toxikomanickém oddělení, které bývají součástí psychiatrických léčeben ( pobyt cca 3-4 měsíce ), léčba v terapeutické komunitě ( délka pobytu cca 1 rok ), ty zpravidla bývají nejúčinnější, vzhledem k délce pobytu, který je této problematice zcela odpovídající, a i způsobem léčby jako takové. Také je možnost využití ambulantních programů, ale zda-li by byl pro Vašeho přítele dostačující, já takto přes internet bohužel nepoznám, k tomu je zapotřebí osobní kontakt a pohovor ( proto návštěva Kontaktního centra ). Jestliže nevíte kde u Vás Kontaktní centrum je, napište ještě jednou a uveďte odkud pocházíte nebo města, která jsou ve Vaší dostupnosti, vhodné kontakty Vám vyhledám a doporučím. Kdyby Váš partner o odbornou pomoc nestál, můžete i Vy tato zařízení navštívit a využít poradenství pro rodiče a osoby blízké, které tyto Kontaktní centra též ve svých službách nabízí. Můžete se zde bezplatně a anonymně poradit, jak v dané situaci pokračovat dále, jaké zvolit nejvhodnější další kroky a jak třeba lépe přítele motivovat, aby i on sám odbornou pomoc vyhledal. Mějte se hezky a napište. M.K.