heroin
mamina
dobry vecer chtela bych se zeptat muj 20 lety syn pres rok kouril heroin ted se rozhodl ze se vsim prestane jiz paty den je cisty je doma, tri dny bral tramal , zda se mi ze to zvlada docela dobre ,ale porad mu neverim i kdyz je doma jak se mam presvedcit stale mu neverim a snad uz nikdy nebudu on sam mi rekl ze kdyz clovek zacne fetovat tak se k tomu muze kdykoliv vratit stale jsem v nejistote co zas bude ,za ten rok co bral jsem si snim zkusila jak nikdy v zivote strasne se toho bojim kdyby se k tomu mel vratit ja vim ze pet dni jeste nic neznamena chtela bych se zeptat jak dlouho to trva nez se vyleci a bude uplne cisty .dekuji za vasi odpoved mamina .leci se doma .

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je zajisté velmi dobré, že se Váš syn rozhodl s heroinem přestat, to je skvělé. Bohužel to ale s vysazením psychotropních látek nebývá zase až tak úplně jednoduché, proto si myslím, že by bylo nejrozumnější, kdybyste vyhledali odbornou pomoc a Váš syn se s tímto problémem vypořádal pod odbornou pomocí. Za prvé heroin je látka opiátového typu, vzniká na něj nejen psychická závislost, ale především fyzická závislost, což Váš syn určitě již pocítil. Za druhé - šance, že se Vašemu synovi podaří abstinenci udržet se s odbornou pomocí mnohonásobně zvýší. Léčba drogové závislosti je opravdu dlouhodobý proces a nelze počítat s tím, že pokud organismus vyloučí všechny psychotropní látky, léčba je u konce, naopak, tím právě teprve léčba začíná. Je zapotřebí terapeuticky pracovat a pochopit mechanismus své vlastní závislosti, aby závislá osoba do budoucna měla kontrolu nad situacemi, kterým bude muset čelit. Aby věděla, jak a před čím se chránit, je to opravdu dlouhodobá záležitost. Nicméně, jestliže je člověk motivován a ochotný spolupracovat, šance na úspěch tu určitě je. Plno lidem se tento problém podařilo úspěšně zvládnout. Pokud mi napíšte odkud pocházíte, můžu Vám vhodné kontakty vyhledat. Zatím se mějte hezky, ať se syn drží a ozvěte se. M.K.