abstinovani
Hmm
Dobry den chtela bych se zeptat jak je to pri abstinovani ,kdyz je zavisli na heroinu. Dotycny se uz drzi dva dny ale nemuze vubec spat,mohl by mu uskodit kdyby si vzal treba laxaurin nebo neco jineho na spani? Dekuji za odpoved

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, tzv. domácí detox má některé výhody ale i nevýhody. Výhodou třeba je, že člověk v domácím prostředí je celkově klidnější apod. Hlavní komplikace je však v tom, že nemá lékařský dohled jako na detoxifikačním oddělení. Heroin vyvolává fyzickou závislost, při detoxu je třeba projít abstinenčním syndromem, kdy se tělo této závislosti zbavuje. To může způsobit různé kompliace, jako např. nespavost, jak uvádíte. Někdy se při detoxu předepisují různé léky (substituční látky, léky na uklidnění apod.), ale ty indikuje ošetřující lékař dle aktuálního zdravotního stavu klienta. Proto Vám na tuto otázku nemohu odpovědět, rozhodně však nedoporučuji podávat léky dle laické diagnózy, chápu, že byste to udělala proto, že chcete pomoci, ale efekt by mohl být opačný. Lexaurin je lék ze skupiny benzodizapinů, které jsou také potenciálně návykové a tento lék je pouze na předpis a ani není primárně určen jako lék na spaní. Doporučuji navštívit AT ambulanci (psychiatrická ambulance zaměřená na léčbu závislostí, kontakty viz např. Mapa pomoci na www.drogy-info.cz) a domácí detox dále konzultovat. Fyzická závislost je jedna věc, té se tělo za pár dní zbaví. Úplně jiné povahy je však závislost psychická, té není zdaleka tak jednoduché se zbavit a může způsobovat to, že se člověk k drogám vrací. Následná péče - doléčování - se vždy doporučuje jako přínosné.