STOP PERVITIN
sinner
zdravím mám takový problém dva roky užívam pervitin, první rok to bylo pouze víkendove ten druhý uz jsem na tom ujel celkem dost a chci prestat nadobro jenze uz jsem si to rikal tolikrat a tolikrát to nevyslo ze zacínám být celkem bezradný...chtel bych to zvládnout sám protoze moje rodina to o me zatím neví a pokud bych se zacal nejak lecit tak by to samozdrejme zjistili coz nechci...myslím si ze bych to zvládnul pokud bych se uplne izoloval od vsech lidí co berou jenze problem je v tom ze nevím jak se z toho vymotat vsichni moji normalní kamaradi kteří neberou se na me postupne vysrali protoze jsem byl chvilema dost psycho a choval se jako curak a uvedomil si to az pozde a zbyli mi pouze kamaradi narkomani kteří pořád říkají ze jednou přestanou ale nejak jim nedochází ze uz je na case dokud nebude pozde a ja jsem proste takový ze se umím donutit nevyhledávat drogy jenze kdyz uz ty drogy příjdou za mnou neumím říct ne i kdyz vím že pak budu stejne zase ve sračkách a kdyz se kolem me pohybujou jen lidi co berou tak je to celkem komplikované proto bych se chtel od nich odtrhnout jenze se pořád neumím nejak odhodlat protoze spoustu z nich znám hodne dlouho jeste z doby kdyz jsem nic nebrali a je mi proste nejak lito je poslat do pice i kdyz vidim jak je a vlastne i me ničí....vzijte se do moji situace co mam delat nebo spíš jak se mám odhodlat....jo a sorrac za takový román ale musím se vykecat začíná mi to přerůstat přes hlavu

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je dobře, že si dokážete problém s užíváním pervitinu přiznat – je to velmi důležitý první krok k jeho řešení. Z dotazu nevyplývá kolik Vám je let, jak často a intenzivně pervitin užíváte, jaké problémy Vám to způsobilo, jaká je Vaše rodinná a sociální situace, ale podle toho, co popisujete ("několikrát to nevyšlo, nevím, jak se z toho vymotat, neumím říct ne, pořád se neumím odhodlat, musím se vykecat, začíná mi to přerůstat přes hlavu") to vypadá, že bez odborné pomoci problém s pervitinem vyřešíte jen velmi obtížně. Také si myslím, že k tomu, abyste s pervitinem přestal, nestačí pouze se odtrhnout od lidí, co ho berou (i když je to velmi důležité), ale budete se muset naučit zvládat více rizikových situací, které chutě na pervitin mohou spouštět – vlastně bude třeba úplně změnit životní styl, který máte s užíváním pervitinu spojený (zábava, odpočinek, řešení stresových situací, apod.). Doporučuji Vám proto vyhledat odborné zařízení pro uživatele návykových látek (např. kontaktní centrum) a poradit se zde o léčebném programu, který by byl pro Vás vhodný. Vedle pobytové léčby existuje i léčba ambulantní (docházení do odborného zařízení jednou až dvakrát týdně), o které se Vaše rodina, pokud to nebudete chtít, nedozví. Nicméně si myslím, že kritériem pro výběr léčebného programu by nemělo být pouze to, že se to nedozví Vaše rodina, ale především to, aby Vám pomohl k trvalé abstinenci. Protože pokud problém nezačnete účinně řešit, dříve nebo později ho před rodinou stejně neutajíte. Takže neváhejte a co nejdříve odborné zařízení zkontaktujte. Pokud mi napíšete, kde bydlíte, najdu Vám kontakty na vhodná zařízení ve Vašem regionu. Ještě bych ráda dodala, že služby v těchto zařízeních jsou bezplatné a mohou být i anonymní. Držím Vám palce.