prosím o radu
rosana
ám kamaráda,který už někoklik let užívá nadměrné množství Dormicum 15mg,cca 20 tablet denně.Prosím,to není žert!Nyní je rozhodnutý navštívit nějaké centrum na odvykání v libereckém kraji.Prosím o nějaký kontak.Jeho závyslost je tolik fyzická,že když si nevezme 5 dní prášky,dostane se do bezvědomí.co dělat a jak?díky

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, popisujete závislost na lécích, ta je poměrně rozšířena a často přehlížena. Benzodiazepiny (jako např. Dormicum) jsou jedny z nejčastěji užívaných a také zneužívaných psychofarmak. Dormicum je poměrně silné hypnotikum - pomáhá navodit spánek, mírní úzkost atd. Závislost má složku psychickou i fyzickou, psychická závislost může být poměrně silná, srovnatelná se závislostí na opiátech. Tělesná závislost je také velmi silná, abstinenční syndrom může být i život ohrožující. Také vzniká tolerance - to je důvod, proč kamarád bere tolik tablet. Z http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=55 : Pokud jsou léky užívány ve vyšších dávkách, je rozumné benzodiazepiny vysazovat za hospitalizace na specializovaném oddělení. Ambulantně se obyčejně detoxifikace nepodaří, nebo je zatížena neúměrně velkým rizikem. Vysazení léků i po krátkodobém užívání je někdy doprovázeno tzv. rebound fenoménem. Při něm dochází k návratu obtíží, který měl nemocný před užíváním. Někdy se mohou obtíže vrátit dokonce ve větší síle, než jaké byli před nasazením léků. V libereckém kraji doporučuji např. sdružení ADVAITA - http://advaitaliberec.cz/ a obrátit se na Centrum ambulantních služeb (Rumunská 14/6, 460 01 Liberec, Telefon: +420 482 750 607). Nebo AT ambulance (kde je psychiatr zabývající se závislostmi) - MUDr. Vít Šlechta (Špindlerova 394, Semily, 513 01), MUDr. Strnadová Lenka (Hrnčířské nám. 459, Frýdlant, 464 01, telefon: 482 311 690), MUDr. Jaroslav Tržický (Kostelní 10/5, Liberec 1, 460 01, telefon: 482 422 227).