Pervitin
anonym
Dobry den, beru uz prez pul roku pervitin.snupam nebo ho kourim z plechu nebo ze zarovky.Vim ze to neni zpravne.ale jeste za tich pul roku jsem ani nezvysil davky nic takoveho...jsem na nem vzdy max 5 dni v kuse a za tu dobu vysnupam treba 2,5g ...a pak zase jen jsem doma spim jim a hulim mariuhanu a pak se vzdy k tomu vratim.treba po dvou tydnech, neznam lepsi stav nez na piku, chtel jsem se zeptat jestli muzu mit po nicem jinym aspon trochu takovy stav uz nechci snupat...ale pocit ze uz nikdy nebudu mit ten stav je hrozny.nepotrebuju to ale kdyz mam moznost tak nemam zabrany, jsem zavisli?

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, díky za Váš dotaz, zajímavě popisujete, že když máte možnost, tak nemáte zábrany si nedat. Ano, to je jeden z příznaků psychické závislosti. Neznamená to nutně, že jste závislý. Ona vlastně diagnóza není úplně to nejdůležitější, důležitější je, jak celou situaci prožíváte Vy. Je to na jednu stranu pochopitelné - pervitin Vám nabízí natolik pozitivní zážitek, že lepší neznáte. To je pak pochopitelné, že se k němu chcete vracet. Takto to ze začátku funguje. Časem nutně přichází tolerance na látku, nutnost zvyšování atp. Někdo tvrdí, že užívá dlouhodobě "kontrolovaně", z praxe jsou tyto případy naprosto ojedinělé. Většinou se člověk časem "rozjede" - zvyšuje dávky (riziko předávkování, toxické psychózy atp.), potřebuje více peněz, sociálně propadá. A hlavně, dává přednost droze před vším ostatním. Ale nechme strašení - to Vás v něčem, co Vám dělá tak dobře, neodradí. Najít něco, co je lepší? To je vlastně velmi jednoduché a složité zároveň. Je to ale většinou věc, kterou je třeba řešit dlouhodobě - sám hledat, ale třeba si nechat pomoci odborníkem (poradce, psychoterapeut). Instantní řešení (jen ale na první pohled) většinou neexistuje. Ale chci Vás podpořit v hledání - to samotné může přinést řadu dobrých zkušeností. Možností je nepočítaně (vztahy přátelské i partnerské, sporty, studium, četba, muzika, náboženství, atd.). Držím palce a kdybyste potřeboval, ptejte se dál.