jak pomoci?
Kamila
Dobrý den, manžel mojí kamarádky užíval nebo užívá peritin,bohužel nevíme jakou formou.Přišla na to náhodně a má přesně příznaky co popisujete,když na něho uhodila,tak se přiznala,ale prý to "jen"zkusil.Mluvit o tom odmítá,že se k tomu nechce vracet,že už nic nebere.prozatím ho odstěhovala k rodičům a vyměnila zámky,a ted´řeší jak dál,samozřejmě,že má obavy,třeba zbytečné,ale obezřetnost je na místě asi že?Dělala mu od té doby,asi měsíc 2 testy,které byly negativní,zhubl asi za 3 měsíce 15kg,tak lze něják odhadem říct,jak to dlouho bral?A myslíte,že ho má vzít zpět a řešit to přes nějákou poradnu?Zatím vypadá,že má snahu vše napravit,ale je těžké uvěřit...Nechci ho obhajovat,ale měl problémyv práci,kde mu neplatili a to se odvíjelo i doma-časté hádky,splácení...jak tohle řešit,děkuji za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, tážete se jak nejlépe tuto situaci řešit. Myslím, že by v tuto chvíli bylo nejrozumnější, kdyby Vaše kamarádka navštívila odborné zařízení, které se závislostmi zabývá a tam celou svou situaci konkrétně a podrobněji probrala s pracovníkem tohoto zařízení. Všechna kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog nabízejí ve svých službách mimo jiné i poradenství pro rodiče, partnery a osoby blízké uživatelů. Tyto poradenské služby jsou bezplatné a lze jich využít i zcela anonymně, takže si myslím, že se Vaše kamarádka může na takovéto centrum bez obav obrátit. Plno blízkých lidí se právě v obdobných situacích radí jak co nejlépe pokračovat, když se tento problém objeví, jak jej řešit a jaké zvolit další kroky. Když mi napíšete jaká větší města jsou ve Vaší dostupnosti můžu Vám vyhledat a doporučit kontakty na vhodná zařízení kam by se mohla obrátit pro pomoc a radu. Mějte se hezky a napište. M.K.