Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Udělal se mi po týdnu abces na ruce asi 3 cm vysoký a po propíchnutí mi vyteklo ven hodně hnisu.Je nutná léčba u doktora nebo se to dá vyléčit doma. Mám strach že mi to doktor lokálně neumrtví. Děkuji moc za odpověd

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, to je opravdu nemožné posoudit takhle na dálku. Prasklý absces může být poměrně závažná zdravotní komplikace. I léčba se může protáhnout, mohou se vyvinout další komlikace, některé z nich velmi vážné (zánět žil apod.). Důležitá je souvislá pravidelná péče, lokální desinfekce (betadine nebo tzv. "višňák" - Višňovského balzám - vyrobí a prodají běžně v lékárně), léky na ředění krve (anopyrin), možná budou třeba antibiotika, možná bude třeba zavést dren, atp. Návštěvu lékaře rozhodně doporučuji. Nevím, z jakého jste města, v Praze máme zkušenost s korektním přístupem např. na specializovaném oddělení FN Motol. Pokud byste měla pocit, že Vás lékař neadekvátně ošetřuje, ptejte se, máte právo, abyste udělila informovaný souhlas s plánovaným zákrokem, apelujte na lékařskou etiku, v případě nespokojenosti samozřejmě můžete podat stížnost.