Diosice
Dobrý den, Já nevím. Vše je tak znatené. Díky pevný vůli kterou sice ocela mám, ale v připadě drog jsme ji neměla jsem opravdu s drogama nepřestala. Bylo to díky mojí mamince která když se to dozvěděla okamžitě začala jednat. I díky ní jsme se dostala do Brna a díky změně prostředí jsme se vším skončila ze dne na den. Nikdy se lidi kolem mě bavej o drogach a já si potom vzpomenu na spoustu špatných věcí které jsme zažila . Ale i na to jak se mi někdy ulevilo a pak přijdou obavy z toho že mi někdy rupne v hlavě , zapomenu n vše pěkný co mám a začnu s tím znovu a to nechci. Ale i ja i přítel jsme na tom tak dobře že tyto věco pořad dokažeme vyřešit jen spolu bez někoho jinýho. Jednou jsme zašli i do nizkoprahového klubu v Blansku kde to vedou 2 mladý holky mýho věku a dva kluci a bylo mi tam fajn. O drogách jsme mluvili ale ne primo o mne jen tak všeobecně. A koukali na video s Terezou Pergnerovou. To bylo docela fajn a nevidilo mi to ale jinek typ komunikace si opravdu nedovedu představit. A to že nemám moc přátel mne už vůbec netrápí, protože na to ´jsme zvyklá být spíš sama a navíc nikomu moc nevěřim a pořad se přesvědčuju o tom že dobře dělam. Mam pár přatel ale vím že opravdových a to mi stačí. Víc mne trápí předchozí vztaj ve kterým každou naší hadku ukončovala policie nebo nemocnice a o tom s mi pak často pořad zdá.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je skvělé, že se Vám z toho podařilo dostat, kdybyste tu sílu v sobě neměla, tak by nepomohla ani maminka a změna prostředí. Pokud člověk chce, cestu si k tomu vždycky najde, i když se jeho okolí snaží mu pomoci. To, co prožíváte, je ve vaší situaci úplně přirozené, vzpomínky jsou špatné i dobré a někdy je člověku těžko, tak se objeví i ta vzpomínka na tu úlevu, co jste prožívala, a máte strach, abyste u toho neskončila znovu. Spíš by mi přišlo divné, kdybyste takové věci neprožívala. Věřím, že to spolu s přítelem zvládnete. Pokud máte pár přátel, kterým důvěřujete, tak samozřejmě nemá smysl se násilím nutit do kontaktu s cizími lidmi. Jen mi přišlo, podle toho, co jste psala posledně, že jste na to dost sama a že je spíš právě problém v tom, že se lidí bojíte a nevěříte jim. I když máte partnera, tak možná některé věci se s ním přec jen řeší obtížně. Ale jak sama píšete, už jste zašli i do toho nízkoprahového klubu, kde jste neměla problém se s kolegy bavit a asi se Vám tam docela i líbilo. Možná i to je varianta, jak se dostat trochu do jiného prostředí a když byste měla nějaký problém nebo se necítila dobře, mohla byste si promluvit i s někým z kolegů z toho klubu, kde už to znáte. To, jak vypadal ten předchozí vztah, to muselo být pro vás hodně náročné a není divu, že z toho máte noční můry. Někdy je obtížné se s takovými věcmi porovnat a byla by škoda, kdybyste se tím trápila víc než je nutné. Bylo by možná fajn mít příležitost mluvit i o těchhle věcech, nejen o drogách. Myslím, že v tom doléčovacím centru byste také našla kolegy, kteří by s vámi o tom mohli mluvit a pomohli by vám se s tím vypořádat a také byste tam narazila na celkem neformální přístup, nemusela byste se obávat. Kdybyste chtěla kontakt třeba na nějakou ženu-psychoterapeutku, se kterou by se vám možná na tohle téma lépe mluvilo, tak vám můžu také nějaký kontakt sehnat. Ale je to samozřejmě na Vás. Je fajn, že máte důvěru v to blanenské centrum a když by se něco dělo, můžete určitě zajít i tam. Držím moc palce.