co dělat
zoufala
prosím o radu jak se mam chovat a co dělat zjistila jsem že dcera užíva pervitin asi 2 měsíce do prace i školy chodí její 19 let

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je dobře, že se chcete poradit dříve, než začnete podnikat konkrétní kroky, ale Váš dotaz je poměrně stručný – neuvádíte žádné okolnosti dceřina užívání( jedná se o injekční užívání nebo šňupání? Má v důsledku užívání nějaké problémy? Jak jinak funguje v běžném životě a doma - kromě toho, že chodí do školy a do práce? Jaký máte spolu vztah a jaká je rodinná situace? Hovořila jste s ní o tom? Jak ona sama vnímá své užívání pervitinu – má zájem toto řešit?….). Takže mohu napsat pouze obecné informace: Je důležité abyste problém řešila – ať již společně s dcerou nebo sama (nejhorší je, když se rodiče tváří, že problém s drogami neexistuje, protože „v jejich rodině by se to "přeci stát nemohlo"“). Pokud to lze, mluvte s dcerou o jejím užívání pervitinu – dejte jí jasně najevo, že s tím nesouhlasíte, mluvte s ní o tom, že o ni máte strach, o důvodech, které jí vedou k takovému chování, můžete s ní hovořit o rizicích užívání pervitinu – pokud ještě zvládá chodit do práce a do školy, za nějaký čas tomu tak být nemusí (informace o pervitinu i o rizicích jeho užívání si můžete přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách – Stimulační látky – Pervitin). Ale především Vám doporučuji navštívit odborné zařízení (poradna pro rodiče nebo kontaktní centrum) a zde se poradit o tom, jak vůči dceři postupovat, aby své chování přehodnotila a byla ochotná je změnit. Odborník, který není problémem pohlcený a má jistý nadhled často dokáže uvnitř rodiny nalézt potenciál možností, které mohou vést k řešení situace. Pokud mi napíšete, kde bydlíte, najdu Vám kontakty na vhodná zařízení. Informace pro rodiče, jejichž dítě má problém s užíváním návykových látek si také můžete prostudovat na adrese www.odrogach.cz (v rubrice Pro rodiče). Přeji Vám hodně štěstí.