kámoš
Dobrý den... Chtěl bych pomoci mému kamarádovi který už tak dva roky užívá pervitin(naštěstí to nikdy nezkoušel nitoržilně) a chtěl by stím skončit. Ale bydlíme dál od sebe a vrstevníci z jeho vesnice a okolí jsou v tom namočeni všichni ...jak bych mu mohl pomoci kromě specializovaných pracovišť nebo odvykacích procedur...je tu silný vliv okolí. děkuji za odpověď

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, na začátek chci ocenit, že je od Vás ohleduplné a pěkné, že chcete pomoci kamarádovi. Sám si ale jistě uvědomujete, v jak těžké jste situaci a že možnosti pomoci jsou dost omezené. U závislostí (a pervitin vyvolává poměrně silnou psychickou závislost), a vlastně to platí asi i obecně, pokud má dojít ke změně chování (u drog je myšleno přestat je brát), musí dotyčný o změnu mít zájem - musí mít alespoň nějakou motivaci něco začít dělat. Bez toho to moc nejde a na to je třeba myslet. Určitě tedy zkoušejte pomoci, ale nemějte výčitky v případě neúspěchu, rozhodnutí totiž není na Vás, ale na kamarádovi. Zkuste ho v té změně nějak podpořit - otevřeným rozhovorem, návštěvou, podporou problém řešit, podporou třeba i o problému říci někomu dalšímu (např. rodičům, pokud s nimi má dobrý ztah) atp. Pomozte mu vyhledat a navštívit odbornou pomoc, kde by o své situaci mohl mluvit. I když ve svém dotazu specializovanou pomoc odborného zařízení vylučujete, bývá to opravdu ten nejefektivnější způsob, jak problém řešit. To, že v jeho okolí lidé také berou drogy, je samozřejmě velmi komplikující faktor, často to znemožňuje ambulantní léčbu a doporučuje se pak léčba pobytová. Držím palce.