testy na drogy
silva
Chtěla bych se zeptat jak je to s testy na drogy a to konkrétně na pervitin. Kde se dělají a kolik peněz stojí. Na internetu jsem našla výrobek ORALINE, ale nevim zda je 100% a zda by našel pervitin třeba až po 3měsících jeho použití. Předem děkuji :)

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, obecně nejrozšířenější testy na tzv. rychlou diagnostiku jsou testy z moči. Jedná se o testy na jednu látku nebo se dají pořídit baterie na více látek. Dají se sehnat běžně v lékarnách nebo si je v lékarně můžete objednat, pokud by je neměli. Např. http://www.inlab.cz/drogy.html jsou často používané testy. Dále se dělají testy z krve a ze slin (to je např. tester Oraline, který uvádíte). V moči je pervitin detekovatelný 3 až 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne. V krvi je to 1 až 3 dny. Ve slinách jsou drogy zjistitelné zhruba stejně dlouho jako z krve. Doba 3 měsíců je příliš dlouhá na běžnou detekci (látka už je z těla dávno vyloučena), stopové množství je např. ve vlasech, ale takové testy jsou mimořádně nákladné. V případě běžně dostupných testů z lékárny není zaručena zcela stoprocentní spolehlivost, (tu lze získat jen otestováním toxikologickou laboratoří). Vždy existuje možnost, že test vyjde špatně (ač je to nepravděpodobné) z různých důvodů. V rodinách doporučujeme otevřený rozhovor před testováním, které většinou narušuje důvěru a vztahy. Jinak testy dělají i některá specializovaná adiktologická zařízení (AT ambulance apod.) nebo jiná zdravotnická zařízení a lékaři, vždy ale po dohodě.