Psychická závislost
asana
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda může vzniknout na pravidelném užívání THC psychická závislost? Pokud ano a dá se to tak nazvat, jak se to dá léčit, pokud není v oklí nidko, kdo by pomohl? Díky

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, ano, může, ale není úplně běžné. Vznik psychické závislosti na cannabinoidech (obsahující THC) možný je, i když to není tak pravděpodobné jako u jiných drog (opiáty, pervitin, kokain). Cannabinoidy jsou někdy popisovány jako tzv. "měkké drogy", tzn. že jejich užívání je spojené s relativně malou mírou rizika. Z dotazu není zřejmé, zda se jedná o Vás nebo někoho jiného. Vždy je dobré si ujasnit, co uživatele na braní drog trápí, co mu nevyhovuje (a co naopak ano), proč by chtěl přestat brát a podobné otázky. Často pomůže si plusy i mínusy napsat na papír. Další možnost je také zkusit užívání omezit či zkusit krátkodobě abstinovat - pak je snažší zjistit, jak moc člověk "baží" po dalším užití THC a jak na tom se závislostí je. Ideální a asi nejjednodušší řešení by byla konzultace s odborníkem (adiktolog, psychiatr, atp.). Dle místa bydliště Vám můžeme vyhledat vhodný kontakt.