perník
mrně
Ahoj, myslím, že můj přítel je závislí na pervitinu. Vím, že jeden čas bral, sám se mi k tomu přiznal. Nejdřív mi to nedělalo těžkou hlavu, sama už sem něco zkoušela, jenže on se začal chovat divně. Celý týden se mi neozval, neodpovídá na moje sms... vůbec nevím, co mám dělat, mám o něj strašnej strach a chci mu pomoct, ale nevím jak! Pomozte mi PROSÍM!

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, na to abych Vám mohla poradit, mám málo informací – a vlastně máte o příteli velmi málo informací i Vy. Takto lze těžko posoudit, zda opravdu pervitin užívá, zda to, že se týden neozval a divně se chová je důsledkem užívání pervitinu nebo je důvod zcela jiný. Proto si myslím, že na prvním místě byste si měla s přítelem, až se ozve, pohovořit a zeptat se ho na užívání pervitinu, říci mu o svém strachu o něj a i to, že byste mu případně ráda pomohla. Způsob, jak mu můžete pomoci bude záviset především na jeho postoji – na tom, zda bude své případné užívání pervitinu vnímat jako problém, který by rád řešil a zda o pomoc bude stát (člověku, který o pomoc nestojí se pomáhá jen velmi obtížně). Takže až se dozvíte o případném přítelově problému s užíváním drog více informací – můžete opět napsat do naší poradny nebo se obraťte na zařízení pro uživatele drog (kontaktní centrum) – a zde se poraďte o tom, jak vůči příteli postupovat a jak ho ke změně chování motivovat. Když mi napíšete, kde bydlíte, najdu Vám kontakt na vhodné zařízení. Mějte se hezky, přeji Vám, aby vše dobře dopadlo. P.S.: Pokud se dozvíte, že přítel opravdu pervitin užívá, buďte na sebe opatrná – vzhledem k tomu, že máte za sebou zkušenost (pravděpodobně s drogou), může pro Vás být vztah s člověkem, jenž drogy užívá, rizikový.