Krev+moč
Marvin
Dobrý den, rád bych se Vás zeptal jak dlouhou dobu po požití látky pervitin (šnupnutím) je tato látka přítomna, resp. zjistitelná laboratorně (test na přítomnost drogy v těle) v krvi a v moči??? Kolik takový test stojí cenově a dělá se standardně u obvodního lékaře? Moc děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, dle informace toxikologické laboratoře v Praze je pervitin z moče zjistitelný až 21 dní, z krve 1 až 3 dny. Doba detekce závisí na intenzitě a délce předchozího užívání a také na individuálním metabolismu organismu. Při jednorázovém experimentu s pervitinem se tato doba bude pohybovat na dolní hranici, při dlouhodobé a denní konzumaci na té horní. Na provedení laboratorního testu se můžete dohodnout i s praktickým lékařem. Cena se, pokud je nám známo, pohybuje v případě laboratorně provedeného testu z moči na jednu látku cca kolem 500,- Kč. (Každá další látka + 500,-Kč). Lze použít i orientační testy z moči (fungují na principu detekčního proužku podobně jako např. těhotenské testy), ty lze provést i v domácím prostředí, jsou běžně dostupné ve větších lékárnách a stojí do 100,- Kč. Jejich nevýhodou však oproti laboratorně provedenému testu je jejich ne zcela stoprocentní spolehlivost a možnost vykázání falešné pozitivity/ev. negativity. Nevím sice, proč se na to ptáte, (zda chcete někoho nechat testovat vy nebo se otestovat sám, či zda se o věc zajímáte jen teoreticky), ale případné použití testů jako formy kontroly jiného člověka s sebou nese mnohá úskalí a není ideálním řešením drogového problému.