Závislost na automatech?
Zubracek
V prvé řadě bych rád podotknul, že nemám žádný problém :-) Jsem si jist, že toto říká každý druhý člověk jenž je na něčem závislý, ale pokusím se vysvětlit svůj pohled na věc. Vše začalo na střední škole 3. ročníkem (postupně sem opakoval 3. a 4. ročník) kdy jsem se seznámil se svojí partou a začali jsme tak jako mnozí před námi, zatahovat školu a užívat si každodenních alkoholových dýchánků. Nejednalo se o žádnou bandu asociálů ani feťáků, všechno poměrně inteligentní lidé a gymnazisti - jen z touhou bavit se jinak než je povoleno :-) V té době sme přičichli i k hracím automatům a v průběhu oněch dvou let jsme se dostali do stavu kdy sme hráli denně za x100 až x1000kč. Nakonec jsme se všichni včetně mě (dalo mi to nejvíc práce, pač když se chytím nějaké špatnosti. tak se chytím pořádně) dali do pořádku a nyní pracuji na průměrně placené administrativní pozici, občas (cirka 1x - 2x za 14 dní) si zajdu do hospody na pivo, automaty nehraji již rok a půl (vůbec) - ale přesto sem si z oné (ne)pěkné doby něco odnesl. A tím je chuť si zahrát. Kdykoli v hospodě vidím hrací automat, rád bych k němu přišel a hodil do něj co nejvíc peněz abych mohl pořádně dlouho blikat a těšit se jestli náhodou nepadne jackpot a já si nepolepším o nějakou tu desetitisícovku. Neudělám to, protože mám rozum, vím kam by to mohlo vést a navíc mám rád své peníze a mám je za co utrácet, ale to nutkání tu je a i když sem si jist že neexistuje způsob jak bych mu podlehl, je neoddiskutovatelné. Proto bych se rád zeptal, zda-li toto je ona pověstná závislost na automatech (pokud je, tak předpokládám že jen lehká, protože vzdorovat onomu nutkání mi nečiní sebemenší problém), nebo mě to prostě jen bavilo, stejně jako někoho baví jízda na koni. A také bych se rád zeptal, co vůbec závislost na hracích (blikacích bubnových) automatech způsobuje...chci říct že v oné neslavné studijní éře sem stejnou měrou přičichl i ke kurzovým sázkám, pokeru na živo, ruletě v casinu, loteriím - ale nic z tohoto ve mě podobné pocity nutkání a příjemné nostalgie nevzbuzuje. Předem díky za vaší odpověď.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, díky za Váš dotaz i sdílení části životního příběhu, kde zajímavě popisujete vlastní zkušenost a nutkání hrát (samotné nutkání a síla toho nutkání je jedním z faktorů závislosti). Patologické hráčství neboli gambling je závislost svého druhu. Často je spojena s jinou závislostí (např. na alkoholu či drogách). Pojďme se podívat, co gambling může způsobit. Nekontrolovatelná náruživost způsobí, že člověk postupně přijde o veškeré své finance a motivuje ho nejdříve k různým půjčkám poté k páchání trestné činnosti za účelem získání peněz, které by využil ke hře. Další rizika dle MUDr. Nešpora - citováno z: http://www.drnespor.eu/hahra06d.doc dále viz: http://www.drnespor.eu Některá rizika hazardních her · Rodinné problémy, rozvody, osamělost. · Zanedbávání práce, školy a kvalitních zájmů. · Zhoršená schopnost se s druhými lidmi domluvit a spolupracovat s nimi. · Deprese, úzkosti. · Dluhy. · Násilí ze strany jiných osob. · Sociální problémy. · Osamělost. · Bytové problémy, případně bezdomovectví. · Myšlenky na sebevraždu, sklon k sebepoškozování. · Kriminalita (zpočátku krádeže doma) nebo uvažování o ní. · Rozvoj patologického hráčství (o něm podrobněji dále). · Roste riziko problémů s alkoholem a jinými drogami. · Prostituce a další vysloveně nebezpečné způsoby opatřování si peněz. Co je na hazardních hrách nejnebezpečnější Možná se budete divit, ale to nejhorší je výhra, ať skutečná nebo výhra, o které člověk jen sní. Patologičtí hráči často popisují, že jim problémy začaly krátce po nějaké výhře. Je to právě výhra, která vyvolává bažení, čili silnou touhu po hazardní hře. To je velmi nebezpečné. Dost možná studujete tuto knihu proto, že máte strach z dalších proher a problémů. To je v pořádku. Ale ještě větší strach byste měl mít z výhry! Je vidět, že se o problematiku zajímate, zde ještě dotazník na patologické hráčství: http://www.drogy-info.cz/index.php/dotaznik/view?did=4 a portál o gamblingu http://www.drogy.net/portal/ostatni/gambling-2/ Určitě je moc fajn, že se vám problém s automaty povedlo včas zastavit, nepochybně jste tím předešel nejednomu životnímu průšvihu. Držím vám palce, ať to tak zůstane a v životě se vám daří. (Nicméně jistá ostražitost není na škodu. Někdy se může stát, že když člověk v životě prožívá ne úplně dobré období, zapomenuté mechanismy odreagování a zábavy mohou zase vyplavat:-)