Pervitin a sex
Jeanine
Dobrý den, již několikrát jsem Vám psala ohledně přítele že užíval pervitin (kouřením)..Byli jsme v Renarkonu a již od začátku roku se přítel drží a je v klidu a máme pohodový vztah-opět.Zaráží mne ale to, že se mi zmínil, že teď mu chybí jakási touha k sexu..Myslíte že je to spojeno s vysazením pervitinu?Tvrdí že se to zase spraví.Zajímal by mne tedy vztah pervitinu a sexu. Děkuju

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,změna vztahu k sexu není po vysazení drog nic neobvyklého. Obzvlášť pokud se jedná o pervitin. Pervitin celý organismus stimluje, pomáhá překonat obtíže (jako např. problémy s erekcí apod.), stud, podporuje chuť na sex. Kromě toho prodlužuje výkon. To všechno se obvykle po vysazení změní. Velkou roli hraje psychika. Mnoho uživatelů (což nemusí být případ Vašeho přítele) se obává sexu bez drogy, obává se selhání, neuspokojení partnerky, stydí se apod. Někdy se bojí prostě jen proto, že vůbec neví, co mají čekat, protože sex bez drog nezažili buď nikdy nebo hodně dávno. Nedostatek chuti na sex může být u Vašeho přítele tedy opravdu dočasný, daný spíše chemicky, možná ale bude třeba spíše přítele podpořit, aby sex za střízliva vůbec zkusil, překonal obavy. Nejlépe je bez výčitek o celé věci komunikovat a pokud možno respektovat jeho tempo změny. Na druhou stranu mu můžete hodně pomoci, když dáte najevo, že máte o intimitu zájem a budete ho k ní přiměřeně vybízet.