Diosice
Dobrý den, mooc dekuji za zodpovezeni minuleho dotazu. Velice jste me uklidnila. Poku¨d se mam vyjadrit k dolecovacimu centru tak to v mem pripade neni dobry napad jelikoz po 5 letem vztaku s prvnim pritelem jsme velmi neklidna ve velke skupine lidi. Predevsim holek. Jsem radsi sama a doma.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za zpoždění v odpovědi na tento Váš dotaz. Posílala jste pak obdobný dotaz ještě jednou, a odpověď na něj, kterou jsem již poslala, Vám kopíruji i sem: Zdravím Vás. Jsem ráda, že jsem Vás uklidnila a doufám, že se Vám daří dobře. Také jsem ráda, že máte všechny testy v pořádku. Chápu Vaše obavy z toho, že byste měla zajít za někým z doléčovacího centra. Jen mám pocit, že možná právě proto, aby se Vám v bezpečném prostředí dařilo překonat Vaše obavy z lidí. Také rozumím tomu, že se nechce o své drogové minulosti moc bavit. Mám ale trochu pocit, že to ještě není tak dlouho, co abstinujete a nechce se mi věřit tomu, že vše, co se toho týče, máte zpracované a že Vás občas vzpomínky netrápí. Je pak lepší než hovor o tom odmítat a snažit se na všechno zapomenout a odstřihnout to, si o tom s někým promluvit. Mám trochu strach, abyste v sobě věci nedusila a pak to nedopadlo nějakým výbuchem nebo to "nevylézalo" na povrch jiným způsobem. Kromě toho - takto přes internet v rámci drogové poradny se Vám ta komunikace i o těch nepříjemných tématech z minulosti daří a cítím, že máte potřebu to nějak řešit. Vím, že v těhotenství je člověk také na ledaccos přecitlivělý, unavený, některé věci se řeší obtížněji a že možná máte pocit, že díky novému příteli a miminku budete štastná a na to, co bylo, už nebudete muset nikdy myslet. Říkám si přesto, že mít v někomu oporu, kam byste mohla zajít si popovídat, zvlášť když píšete, že kolem sebe moc kamarádů nemáte, by nebylo od věci. Nutit Vás samozřejmě nemůžu. Kontakt na brněnské doléčovací centrum máte, můžete se obrátit na kolegu Tomáše Přikryla (vedoucí zařízení), kterého osobně znám a mohu doporučit. Určitě je možné tam chodit i individuálně, pokud byste se necítila na skupinový program. Pokud byste k tomuhle zařízení neměla důvěru, mohla bych Vám vyhledat i jiné kontakty v Brně, na nějakou psychologickou pomoc, kam byste mohla individuálně docházet. Zatím držím palce.