musim pomoct 2
nadej
Pani Janka Justinova, dakujem za odpoved, a kontakt na nejakeho odbornika by nam pomohol, i ked nie som si ista, ci tam priatel pojde, nakolko to komplikuje situacia, ze sme teraz od seba velmi vzdialeni. On je z Ba z Petrzalky a ja zo Ziliny. O dva-tri tyzdne pride i s jeho rodinou k nam na navstevu, tak zostane snad na par dni. Preto by bola asi vhodnejsia Zilina. Vykon trestu ma nastupit v Trnave, tak neviem ci aj tam moze poziadat o zaradenie do bezdrogovej zony a o pracu s terapeutom...Prosim Vas mohli by ste mi poradit este v jednej veci, ci pocas jeho vykonu trestu (bude v najmenej strazenej napravno.vychovnej skupine, dokonca bude chodievat obcas aj domov) by som aj ja ako rodinny prislusnik mohla spolupracovat s jeho pedagogom alebo terapeutom vo vazeni? Ale to su uz otazky mozno do inej poradne, ale neviem akej. DAKUJEM

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, situaci ve slovenských věznicích bohužel vůbec neznám. Na spolupráci s terapeutem byste se musela domluvit přímo v konkrétní věznici, ale myslím, že běžné to určitě není. Vězení není léčba, péče o drogově závislé je služba okrajová a nevím ani, v kterých slovenských věznicích případně funguje. Co se týče kontaktu s odborníkem nyní, před nástupe do výkonu trestu, podívejte se na www.infodrogy.sk, kde najdete mapu pomoci. Na nejvhodnější zařízení se také můžete doptat v poradně na www.drogy.sk. Z Prahy si přeci jen neodvažuji posuzovat kvalitu jednotlivých zařízení. Přeji hodně štěstí, ať už se rozhodnete jakkoli, a pokud budete potřebovat, napište kdykoli znovu.