Poradte
Mišička
Dobrý pozdní večer Vam přeju.Trapí mě jedna nemila věc.Prosim Vas v předešlé odpovědi jste mi poradily zajít si do K-Centra a tam se domluvit,ano vím kde se toto místo vyskytuje a delší dobu mam v planu tam zajít,ale trapí mě jedna otazka jak víte s minulého mého dotazu tak bude tomu rok co beru Heroin,kouřím ho přes folii achtěla bych stím přestat,protože bych chtěla mít zase normalní život a mít děti s mým přítelem který o mé zavislosti neví ani netuší a TRAPÍ MĚ TO MOC.Zajímalo mě jestly je volně dostupný nějaký lék nebo nahraška heroinu abych se stoho dostala.Vylízala jsem se stohouž dvakrat sama a vím ,jsem si jista že to dokažu znovu a nadobro,odpověd byla rada zajít si di K-centra a že volně dostupna nahraška toho není.Dobře,proto mam další dotaz,chtěla jsem se Vas zeptat,jesly je možné se nějakým způsobem Léčit tak,abych nemusela byt někde zavřena podobu odvykaní.Jestly je možné se s doktorem domluvit tak že bych odvikala a léčila se doma,a chodila se k doktorovi ukazovat na kontroly že jsem vskutku čista že to neberu a on mi daval nějaké léky který bych požila před ním,a šla zpět domů.Prostě zajíma jestly by šlo a jde udělat to být ve spojení s lékařem,ale léčit se doma,nechci být někde zavřena je to pro mě hrozna představa byly by to pro mě muka.Chci přestat opravdu,a pokud by mi lékař tohle umožnil jsem si jista že ZVLADNU PŘESTAT BRAT TO SVINSTVO,OPRAVDU.Otazka tedy zní,myslíte že je možné se takto s lékařem domluvit? Je možné abych se takto léčila? Nebo jediný způsob léčení je být zavřena někde v té nemocnici nebo jak se tomu říka? Mockrat Vam děkuji za Vaši ochotu,laskavost a hlavně Vaši brzkou odpověd

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den. Náhražka o které píšete, je buprenorfin (u nás k dispozici pod názvem subutex nebo suboxone) a metadon. Tyto látky volně dostupné nejsou, předepisuje je lékař, většinou psychiatr (např. v AT ambulanci, jak jsem již psal). Buprenorfin i metadon jsou látky podobné jako heroin. Pod lékařským dohledem a pokud dodržujete léčebný plán, je možné tyto látky brát pravidelně a případně postupně dávky snižovat až k plánované abstinenci. Někdy (spíše málokdy) se toto daří ambulantně, někdy je třeba léčbu různě kombinovat (třeba s krátkodobým detoxem). Je to ale běžně dostupný druh léčby, kterou řada uživatelů podstupuje. Způsob, jaký si představujete, určitě možný je. Káčko jsem Vám doporučoval proto, protože Vám odborníky, kteří se věnují substituční ambulantní léčbě, mohou doporučit. Mohou Vám dát i doporučení k léčbě a poskytnout další informace. Ty adresy psychiatrů, které jsem Vám minule posílal, se právě věnují ambulantní formě léčby, tzn. že k nim docházíte (1-2x týdně dle dohody), plníte domluvený kontrakt, který směřuje k abstinenci. Chci Vás určitě podpořit v tom udělat další kroky. Je skvělé, že přemýšlíte o změně a i tom, že přestanete opiáty brát. Na závěr jen poznámka - nemyslím si, že je nejlepší řešení před přítelem takto závažnou věc tajit, z praxe vím, že se to stejně většinou provalí, a pak je to často horší. Ale samozřejmě nevím, jak by na to Váš partner reagoval, to si budete muset promyslet sama. Držím palce a budete-li mít chuť, nebo by nebylo v odpovědi něco jasné, klidně ještě napište.