Re: Alkohol
sedmikraska
Dobry den, dekuji Vam za odpoved na muj email ze 31.7. (viz komunikace nize). Problem se nezlepsil, muzete mi prosim zaslat kontakt na alkoholni poradnu v Praze 1, 2 nebo 3? Rada bych pro zacatek poradnu navstivila sama, jelikoz manzel nepriznava problem. Velmi Vam dekuji. Alkoholismus? sedmikraska (31.07.2009 17:32) Dobry den, muj manzel je velmi spolecensky, rad se napije. Nemusi kazdy den, nekdy treba 5-7 dni nepije vubec, ale kdyz uz jde na pivo nebo ma prilezitost, opije se do stavu, kdy o sobe nevi, ma nekolikahodinova okna, obcas upadne a usne napr. v kuchyni na dlazbe....Drive si daval pozor, ale mame mesic po svatbe a pred mesicem jsem take otehotnela. Manzel o dite velmi stal. Od doby, co jsem tehotna (cca kazde 1-2 tydny) jde na pivo, kam jdu i ja, me posle domu, ze je tam nakoureno, a minuly tyden prisel ve 4h rano a vcera v 7h rano, coz nikdy predtim neudelal. Samozrejme opily. Slibil mi, ze nebude pit panaky, ale vcera kdyz me posilal domu, ze je tam nakoureno, uz mel v sobe 2 rumy. Jsem zoufala, pripadam si v teto situaci bezbranne. Celou noc, co je pryc, nespim, mam strach, co kde dela a jestli nekde neupadne a neublizi si. Svuj problem neprizna, spise obvinuje me, ze jsem sedela 2 hodiny v hospode s nim, i kdyz jsem tehotna. a obvinuje me z toho, ze jsem ho nevzbudila rano do prace. Uz 2x slib, ze se bude ovladat, porusil. Myslite, ze jeho pripad se da nazyvat alkoholismem? Kde muzeme hledat pomoc? Mam pocit, ze se nam kvuli tomu zacina bortit vztah, jelikoz jsem k nemu ztratila duveru. Velmi Vam predem dekuji za informaci a tip, kde hledat pomoc. Markéta Kordová (05.08.2009 15:48:46) Dobrý den, podle toho, jak Vaši situaci popisujete, je zřejmé, že Váš muž s pitím alkoholu asi problém vážně má. Chápu, že tato současná situace je pro Vás hodně tíživá. Máte měsíc po svatbě, čekáte miminko, zřejmě jste očekávala něco jiného, což je naprosto pochopitelné. Uvádíte, že Váš manžel i několik dní dokáže abstinenci udržet. Pokusila bych se tedy v těchto dnech, kdy není pod vlivem alkoholu, o těchto věcech s ním hovořit. Řekněte mu o svých obavách o něj, o svém strachu když je pryč, povězte mu jak to prožíváte, mluvte o svých pocitech. Také by asi bylo vhodné restaurační zařízení s ním společně nenaštěvovat, a to jednak vzhledem k vašemu stavu, ale také proto, že tím dáváte manželovi signál, že sedět v hospodě je vlastně vpořádku. Nehledě na to, že je to pro něj záminka odvést pozornost od jeho pití a problém přesunout na vaši stranu. Bylo by rozumné najít jinou alternativu jak společně trávit volný čas, která by nebyla spojena s alkoholem a byla by přijatelná pro vás oba. Pokud by se situace nelepšila, asi bych vám doporučila zajít si o tom někam za odborníkem popovídat osobně. Řešení podobných problému často vyžaduje více prostoru, než vám můžeme poskytnout tady na internetové poradně. Velice rádi Vám pomůžeme najít vhodné odborné zařízení, kam by jste se mohla obrátit, napište když tak odkud pocházíte a my se budeme snažit vyhledat odborné zařízení v místě Vašeho bydliště. Zatím přeji hodně štěstí.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, ano, na Váš dotaz si vzpomínám. Je mi líto, že se situace u Vás nezlepšila. Uvádíte, že manžel problém zatím nevnímá, proto je velmi rozumné, že jste se rozhodla poradnu prozatím navštívit sama. Udělejte to co nejdříve, v tak náročné situaci, která je pro Vás určitě velkou zátěží, si i Vy zasloužíte podporu. Pohovořte o situaci u Vás a poraďte se o dalších vhodných krocích, třeba se podaří Vašeho muže lépe motivovat k tomu, aby i on sám odbornou pomoc vyhledal a svůj problém začal řešit. Nejdříve si zavolejte a dohodněte termín první konzultace. AT poradna Apolinářská 4 Praha 2 MUDr. Jiří profous tel : 224 968 240 ( lékař ) 224 968 214 ( pro objednání ) AT ambulance Palackého 5 Praha 1 MUDr. Milada Klabochová tel : 222 928 239 P.S. tak držím palce a držte se. Mějte se hezky a kdykoliv budete potřbovat klidně znova napište. M.K.