jak reagovat
Běta
Dobrý den, v posledním týdnu jsem přesvědčená, že můj syn v- za 2 týdny mu bude 17 let něco bere. Dovedl kamarády,kteří byli zdrogovaní a díky tomu jsem poznala, že on je také, spojila jsem si události a chování minulých týdnů, ověřila chování ve škole a kamarády. \ve škole problémy s chováním, kamarádi fetují, což mám ze zdroje dětské lékařky, takže 100% ověřené.Syn toto popírá. Jdu na test moči ráno,jak se zachovat pokud se to potvrdí? Exmanžel mu věří, že nic nebere, ale on s ním nežije, tak nevidí jeho chování. Můj bratr bl závislý, a já nechci aby syn dopadl stejně. děkuji.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je velmi dobře, že si všímáte změn chování u svého syna a že se snažíte jeho problémové chování řešit. Pokud rodiče zjistí či mají podezření, že jejich dítě užívá drogy, je to pro ně vždy velmi náročná situace a může se stát, že se pod tlakem problém rychle vyřešit, dopustí chybných kroků, které naopak řešení zkomplikují. Proto Vám doporučuji vyhledat odborné zařízení pro uživatele drog a poradit se zde o tom, jak dále postupovat – ať již zmiňovaný test dopadne jakkoliv (stejně důležité je klást si otázku co budete dělat, pokud test dopadne negativně). Jednorázový test sám o sobě totiž většinou mnoho nevyřeší – pokud výsledek bude pozitivní, neřekne Vám to nic o tom, jak často a intenzivně syn drogy užívá(jiný přístup bude třeba zvolit při experimentu a jiný při dlouhodobějším užívání), pokud bude test negativní, není to ještě důkaz, že syn žádné drogy neužívá – mohla jste se trefit do doby, kdy již droga není v moči zjistitelná. Pokud jste z Prahy, zkontaktujte Poradnu pro rodiče (a další blízké osoby uživatelů drog) Sananim, která sídlí ve Školské 30, Praha 1 v zadní části restaurace a kavárny Café Therapy. Přijít sem můžete bez doporučení, ale je třeba se předem objednat na telefonu: 739 268 527 (pondělí až pátek 9.00 – 19.00). Pokud z Prahy nejste, můžete si kontakty na podobná zařízení (nebo např. kontaktní centrum) vyhledat na internetové adrese www.drogy-info.cz nebo napište, kde bydlíte a já Vám vhodné kontakty ve Vašem regionu vyhledám. Na adrese www.odrogach.cz si také můžete přečíst informace pro rodiče o tom, jak přistupovat k dítěti, které má problémy s drogami. Využít můžete i poradenskou telefonickou linku Poradenského centra pro drogové a jiné závislosti Brno, tel.: 548 526 802, každý pracovní den od 8.00 – 16.00 hod. – zde se specializují kromě drogové problematiky i na řešení problémů s dospívajícími dětmi (drogy, škola, komunikace, vztahy atd.) a telefonické poradenství poskytují zájemcům z celé republiky. Přeji Vám hodně štěstí.