musim pomoct
Nadej
Dobry den, prosim Vas aky mam zvolit pristup k priatelovi, ktory si pichal pervitin, rodina ho vyhodila na ulicu odkial sa dostal do vysetrovacej vazby na pol roka a teraz ho pustili? Dokaze po pol roku abstinencie odolat droge? Ake ucinky mohlo na nom uzivane pervitinu zanechat? Hlavne psychicke. Teraz caka, kedy ho zavolaju na vykon trestu - za drzanie drog dostal 2roky. Moze si vsak dat odklad aj o niekolko rokov ci mesiacov. Povolaju ho pravdepodobne v najblizsich mesiacoch. Mam ho presvedcit nech si da odklad a za ten cas mu nejako pomoct? Mame spolu 4 a pol mesacneho synceka. Byvam v inom meste, teraz si len piseme, mam ho zavolat k nam? Alebo bude lepsie, ked ho zavru uz teraz a za tie dva roky bude isto cisty? On by chcel nastupit co najskor, ale ja by som chcela aby sa teraz venoval nam a odide az ked si vytvori isty vztah k synovi a zazil teraz nieco pekne, povzbudzujuce, co ho podrzi aj pocas vykonu trestu, ked bude spominat. Nemal by mat vo vazeni specialny pristup? Dostane sa z toho aj bez pomoci specialne skolenych ludi?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vaše situace je příliš složitá na to, aby se dala vyřešit po internetu jednoduchou radou. Především proto,že spolu nyní máte malé dítě a to potřebuje oba rodiče v pořádku. Pokud máte každý jiný názor na to, zda nastoupit výkon trestu nyní nebo až s odkladem, doporučovala bych vám navštívit odborníka, který s vámi celou situaci probere a pomůže vám vyznat se v ní. Přítel si může požádat o zařazení do bezdrogové zóny nebo na oddělení, kde probíhá dokoce terapeutická práce s drogově závislými. Tak by mohl na svém problému pracovat už ve vězení. Jiného speciálního zacházení se mu nedostane, ani k tomu není důvod. Pravděpodobnost, že drogám do budoucna odolá a také změní svůj životní styl je mnohem větší, pokud se s tím nebude prát sám. I proto bych rozhodně doporučovala návštěvu odborníka nyní a práci na tomto tématu i po dobu výkonu trestu, jak jen to bude možné (vězení samozřejmě není léčebna, takže možnosti jsou omezené). I třeba jen jednorázovou, pokud možno společně, abyste si nyní ujasnili, co v nejbližších letech dělat, jak moc s ním můžete počítat jako s partnerem a jako s otcem svého dítěte. Pokud byste potřebovala kontakt, kam se obrátit, dejte vědět, kde by to mělo být.