milunka155
dobrý den,prosim vás měla bych takový dotaz. chtěla bych vědět zda mám ještě šanci se vyléčit ze své závislosti na pervitinu,která trvá již devátým rokem. a to první tři roky jsem užívala drogu šňupáním do nosu,dále pak přechod na nitrožilní aplikaci,která trvá až do dnes. poslední víc jak dva roky užívám drogu každý den a to aplikuji hned několikrát. myslíte že to dokáži bez odborné pomoci? mnohokrát vám děkuji za odpověď. nashledanou.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, ve skryté poznámce popisujete nepříjemné stavy při vysazení pervitinu, zvláště pak při usínání. To, co jste popsala, je pro dlouhodobou konzumaci této drogy bohužel typické. Pokud by se Vám podařilo pervitin přestat brát, tyto pocity postupně odezní a posléze zmizí většinou zcela. Uvadíte, že se Vám podaří pervitin neužít cca 3 dny. I to je úspěch. Rozhodně bych Vám, ale doporučila vzhledem k délce Vašeho užívání obrátit se na odbornou pomoc, protože tak se šance na úspěšné zvládnutí Vašeho problému s drogou mnohonásobně zvýší. Sama vidíte, že Vám se to samotné nedaří, i když se snažíte. Nebojte se nechat si pomoci a rozhodně to nevnímejte jako slabost. Dle mého je to jediné možné rozumné řešení, jak tento problém vyřešit tak, aby se Vám v budoucnu žilo lépe. Uvedla jste, že již 9 let užíváte pervitin, máte spoustu zkušeností a určitě jste i za tak dlouhou dobu měla možnost pocítit, že ty příjemné záležitosti, co zprvu droga nabízí, rozhodně nevyvažují to, co přichází později. Tážete se zda máte šanci. Máte šanci a nikdy není pozdě začít znova, záleží pouze na Vás. Drogová závislost se dá dobře léčit v momentě, kdy závislý je schopen vnímat svou konzumaci jako problém a je ochoten ho začít řešit a spolupracovat. A to Vy vnímáte, proto si myslím, že jste na dobré cestě. S ohledem na to, jak dlouho užíváte, bych Vám nejspíše doporučila pobyt v terapeutické komunitě (např. v komunitě v Němčících, více informací na www.sananim.cz). Podívejte se na to, v případě, že byste měla další dotazy nebo potřebovala poradit jak postupovat dále v případě, že byste chtěla vyhledat odbornou pomoc, klidně opět napište ( uveďte prosím větší města, která jsou ve Vaší dostupnosti kvůli snadnějšímu vyhledávání vhodných kontaktů ). Mějte se hezky a popřemýšlejte o tom. Myslím, že je zbytečné, abyste se s tím trápila sama, když existují zařízení, kde vám mohou pomoci. M.K.