kokain
edie
Dobrý den, rád bych se zeptal, jaká je smrtelná (životu nebezpečná) dávka kokainu. Dočetl jsem se, že 1,2 gramu, ale to se mi zdá dost málo a jaká další rizika kokain při dlouhodobém užívání přináší. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, 1,2 g kokainu je uváděno jako smrtelná dávka při prvním požití kokainu (přičemž toxické příznaky se objevují i při menších dávkách, např. i 0,07g). Nutno říct, že je míněn čistý kokain, nikoli látka dostupná jako kokain na ulici, jejíž čistota bude nižší a bude obsahovat různé příměsi. Při chronickém užívání se potřeba kokainu zvyšuje (z důvodu touhy po zvýšeném příjemném vnímání, nikoliv kvůli rostoucímu návyku jako je tomu u opiátů) a tolerance vůči kokainu se zvyšuje – tzv. kokainisté mohou přijímat 20 – 30g kokainu denně – to jsou dávky mnohokrát vyšší než je smrtelná dávka. Jako jedno z největších rizik dlouhodobého užívání kokainu je třeba zmínit silnou psychickou závislost, dále pak se mohou objevovat nejrůznější psychické problémy - stavy úzkosti, panické ataky, hrozí nebezpečí toxické psychózy. Co se týká zdravotních rizik – užívání kokainu je zátěží pro kardiovaskulární systém. Stoupá riziko srdečních a mozkových příhod. Šňupání způsobuje poškození nosní sliznice a nosní přepážky, často se objevuje i ztráta čichu. Tyto informace jsem čerpala z rubriky O drogách, kterou naleznete na stránkách této drogové poradny, můžete si zde přečíst i další informace o kokainu. Nevím, proč tyto informace potřebujete vědět, ale pokud kokain užíváte či se chystáte ho vyzkoušet, tak budu ráda, pokud Vás uvedená rizika od tohoto počínání odradí. Mějte se hezky.