Dítě
Diosice
Ahoj. Od svých 15 let jsme byla opravdu težce závislá na perníku, kterej jsem si postupem času začala dokonce střilet a pak už prosto nebylo jednoduchy prestat. Navic pritel se kterym jsem byla od 13 na tom byl jeste hur. Pritele zavreli ja si nasla jinyho a a zacal mne mlatit a to dost. Asi pred 7 mesici jsem mu brzo ramo utekla z Liberce do Brna a se vsim naraz prestala. Asi poo mesici jsem se nastehovala ke klukovi ktery nikdy drogy nebral a zacali jsme spolu zit. Jak rikam uz 7 mesicu jsem si nic nevzala ani cigeretu ani alkohol!!!!!, ale uz 3 mesice cekame miminko a ja mam strach ze muzu mit v tele jeste nejaky spatny latky ze vsech tech drog co jsem driv brala. A ze to byla trava, tripy, heroin, pervitim a koule. Je to mozny nebo se to moe telo uz ocostilo??? Dekuju Diana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud to dobře chápu, tak jste od všech látek abstinovala 4 měsíce v době, kdy jste otěhotněla. V tuto chvíli není potřeba mít obavy, že by dříve užívané drogy či nějaké jejich pozůstatky v těle měly ohrozit miminko. Drogy, které uvádíte, se dají detekovat v organismu v řádu týdnů, nikoli měsíců, takže v tom problém nebude. Nevím, zda jste si nechala udělat nějaká zdravotní vyšetření, zda užívání drog nezanechalo nějakou stopu na Vašem zdraví - především, zda jste se v průběhu braní drog nenakazila nějakou infekční chorobou, která by mohla plod ohrozit. Sice se řada testů dělá v průběhu těhotenství, ale pokud byste měla např. hepatitidu typu C a zjistila to až nyní, mohl by být problém, neb tato nemoc se může přenést z matky na dítě... Píšete, že několik měsíců nic neberete, žijete s přítelem, který nikdy drogy nebral, ale přece jen mě napadá, jestli by nebylo vhodné vyhledat i nějakou odbornou podporu, co se týče toho předchozího užívání drog. V těhotenství jsou ženy přece jen citlivější, abstinujete sice poměrně dlouho a máte pravděpodobně podporu partnera, ale bylo by fajn, kdybyste mohla třeba ty své negativní zážitky z drog a předchozího vztahu s někým probrat, abyste si to nenesla s sebou a abyste se s tím vším dokázala srovnat a byla si jistější. Pokud nadále žijete v brně, tak je možné se obrátit na Doléčovací centrum o. s. Podané ruce, které nabízí ambulantní poradenské služby pro lidi po léčbě z drogové závislosti a pro ty, co sami dlouhodobě abstinují, jako Vy. Služby jsou bezplatné. Tak držím palce a když byste potřebovala, tak znovu napište. Brno, Doléčovací centrum JAMTANA, Sdružení Podané ruce Podané ruce, o.s. Francouzská 36, Brno, 602 00 telefon: 545 246 690 Mgr. Tomáš Přikryl http://www.podaneruce.cz