Vstup do TK a pracovní neschopnost či evidence na ÚP:
NikySouky
Dobrý večer, chtěla bych se zeptat, jestli je lepší před vstupem do Terapeutické komunity mít práci a nastoupit do TK s pracovní neschopností od psychiatra a mít tak nějaký příjem, který by popř. mohl být na pohledávky věřitele - klienta TK nebo před vstupem být evidovaný na ÚP a pobyt v komunitě zaplatit příbuzní? Nevím, která z možností je reálná a možná. Děkuji Niky.Souky

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, díky za Váš dotaz, zkusím Vám vypsat několik poznámek, které s Vaším dotazem souvisí. Každá TK je zřizována trochu jiným způsobem a tedy i jinak zpoplatněna. Je dobré tedy vědět, jak daná TK zpoplatňuje své služby, v jaké výší, atd. V každé TK Vám toto sdělí a poradí jak postupovat. Dále vždy záleží na situaci konkrétního klienta. Pokud klient pracuje dlouhodobě, tak s nějvětší pravděpodobností půjde na nemocenskou. Pokud však pracuje krátkodobě, bude mít nárok na nemocenskou jen několik týdnů. Pokud je OSVČ tak je to také jiné. Další způsob je hradit výdaje s pomocí rozličných sociálních dávek (dávka v hmotné nouzi, příspěvek na bydlení apod.), to ale také záleží na klientovi, totiž jestli na dané dávky má nárok či ne. Dalším způsobem je, jak sama uvdíte, že výdaje platí rodina. S dluhy lze obvykle také různě zacházet - např. domluvit splátkový kalendář, požádat o odložení platby z důvodu léčby atp. To záleží také na tom u jakého subjektu má dluh.