otec alkoholik
mamina
Dobry vecer,moc Vam dekuji za zodpovezeni meho dotazu a jeste bych vas pozadala o vyhledani nejblizsi AT poradny,jak jste psala?bydlime v Lanskroune,nevim jestli Vam to neco rekne,nejblizsi vetsi mesta Ceska Trebova,Usti nad Orlici..... Jinak muj otec je vazne v takovem stavu,ze s nikym nekomunikuje a komunikovat se s nim VUBEC neda,takze nejaka rozmluva s nim a primeni k lecbe neprichazi uz v tomto stavu v uvahu.Je rad,ze se udrzi vubec na nohou a zajima ho jenom alkohol....a mate pravdu,je to hodne psychicky narocne,hlavne pro moji mamku,jelikoz ja s nimi uz nebydlim.Oni bydli v jedne domacnosti,ale oddelene,otec vyhrozuje,ze podpali dum atd....proto se bojim o mou mamku.Policajty volala mamka uz nekolikrat,ale nic neudelali,jen rekli,ze by ho odvezli na zachytku,ale ze by to musela treba pak uhradit ona,kdyz je jeho manzelka stale.....je to slozita situace a vubec nevime,co mame delat....moc dekuji H.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, nejbližší AT ambulance je bohužel až ve Svitavách nebo v Pardubicích. V Pardubicích působí také Ambulantní centrum Laxus, telefonicky jsem ověřovala, že zde také poskytují poradenství pro blízké osoby člověka závislého na alkoholu. V AT ambulanci budou při objednání pravděpodobně mnohem delší čekací lhůty než v tomto zařízení. Vzhledem ke složité situaci doporučuji - i přesto, že uvedená zařízení nejsou zrovna nejblíže Vašemu místu bydliště - navštívit odborné zařízení a poradit se zde. Nadhled odborníka, který není problémem pohlcený tak jako ti, jež mu musí čelit, často pomůže cestu k řešení nalézt (odborník např. může poukázat na některé mechanismy fungování rodiny, které alkoholikovi „umožňují“ pití i když další rodinní příslušníci si toho nejsou vědomi apod.). Zde jsou kontakty: Ambulantní centrum Laxus o.s., Češkova 2701 (vchod z ul. Demokratické mládeže), 530 02 Pardubice, tel. 466 265 729, www.laxus.cz, e-mail: ambulance.pardubice@laxus.cz. AT ambulance, Kollárova 7, budova Červeného kláštera, Svitavy, 568 02, telefon: 461 569 248, prim. MUDr. Zdeněk Boleloucký, CSc., http://www.nemsy.cz. AT ambulance, Nám. J. Pernera 217, Pardubice, 530 02, telefon: 972 322 544. Věřím, že brzy najdete způsob, jak situaci řešit. Držím palce.