problém asi jen v hlavě
Miša
před léty mně pomohl.MUdr Minařík. skončila jsem se závislostí na opiátech a se závislostí na příteli.nemělo to sice trvání , ale zjistila jsem, že to jde. Jsem zdravotní sestra a , když jsem do toho znovu padala , tak mě bylo opakovaně trapné se znovu připomínat se selháními. Nakonec jsem to už v dost velkým prů... vyřešila odjezdem do ciziny. Pracovala jsem v náročném prostředí na psychiku i fyzičku, což se nadalo srovnat s pražským pracovištěm. to odporuje zdravému rozumu, že jsem tam nezneužívala nic při tak velké zátěži. ale ani mě to nenapadlo. Vrátila jsem se zpět, jsem v jiné nemocnici a mám zase problém. nic neberu, ale mám problém. vlastně se bojím , že do toho nějak spadnu. bývalý přítel není , nikdo mě nikam nestahuje, ale ty myšlenky co se mě honí hlavou. čas od času panikařím, jako třeba teď. Padá to na mě tady.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tak především gratuluji k abstinenci, je obdivuhodné, že to všechno, byť s nesnázemi, které popisujete, zvládáte. Napadá mě, jestli by nebylo od věci si o tom, co prožíváte, s někým popovídat osobně. Existují doléčovací centra pro lidi, co jsou po léčbě ze závislosti nebo sami dlouhodobě abstinují. Také jsou možnosti nějaké jiné psychoterapeutické pomoci. Podle toho, co píšete - obavy, že do toho znovu spadnete, úzkosti, obavy z budoucnosti - by asi bylo fajn, kdybyste měla nějakou odbornou podporu. Jen bych vám chtěla říct, že to, co prožíváte, je poměrně přirozené, po tom, co jste zažila, určitě to souvisí i s návratem z ciziny a návratem do původního prostředí, kde to na člověka zas "padá", a že to není nic, za co byste se měla stydět. Předpokládám, že teď žijete v Praze, tady je možností poměrně dost. Napište, jestli byste o něco podobného měla zájem a já vám nějaké vhodné kontakty můžu doporučit (také napište, jestli to mají být pražské kontakty nebo teď žijete někde jinde). Mějte se hezky a držím palce.