Chci přestat.
Mysicka
Dobrý den,mam vědší problem.Bude tomu rok co beru heroin-kourim pres folii a chci stim skoncit,ale nejde to. Pred rokem jsem to brala taky nějakou dobu,ale dokazala jsem sama od sebe prestat i pres vsechno to jak mi bylo spatne a jaké jsem mela krize.Dokazala jsem to bez jaky koliv prasků a pomoci,ale bylo to strasne tezky opravdu.Ted bych opet prestat ale bojim se tich krizí,nezvladnu to tentokrat bez nejaké nahrasky heroinu.Nechci jit se nekam lecit,stydim se za to.Chtela bych vas pozadat o radu co by mi mohlo pomoci prestat,nahrasku toho co ted beru.Jesly by mi pomohl DIAZEPAM nebo neco podobneho? Rika se ze METADON je dobry zpusob,ale kde to mohu sehnat? Je to vůbec k sehnani volne.S pomoci nějake nahrasky nebo nejakych prasků ktery by mi pomohly abych nemela takove krize,abych mohla v klidu spat atd co vse prestat obnasi.Jsem si na milion procent jista ze s pomoci nějakych prasku SUBOTEX atp......bych to ZVLADLA A ZVLADNU.Prosím poradte a pomozte kde bych mohla sehnat nahrasku toho abych mohla uz skoncit.Dekuji Vam moc za radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Dotaz byl zaslán dvakrát, kopíruji pro jistotu i sem odpověď kolegy Davida Peška: "Dobrý den, dle popisu se nacházíté v nelehké situaci a já bych Vám chtěl doporučit, abyste své rozhodnutí konzultovala s někým osobně. Pro začátek se jeví jako ideální řešení domluvit si konzultaci v některém z kontaktních center pro uživatele drog (káčko). Případně můžete navštívit tzv. AT poradnu, tam pracuje lékař - psychiatr - odborník na závislostní chování (alkohol, drogy, gamblerství, atd.). Doporučuji konzultaci v káčku - tzv. předléčebné poradenství, protože dle informací, které jste nám poskytla se mi nejeví jako jediné či nejlepší řešení substituční léčba. Zároveň však neříkám, že to je špatné řešení, jen je třeba pracovat s více informacemi. Substituční léčba je asi to, co byste chtěla. Znamená to vlastně, že heroin je nahražen podobnou ale bezpečnější látkou - buď buprenorfinem (Subutex, Suboxone) nebo metadonem pod dohledem lékaře, který může doporučit ještě další léky. Ambulantní substituce se doporučuje dlouhodobým uživatelům, kteří většinou užívají nitrožilně, ale není to pravidlo. Jen pro vaši informaci - žádná substituční látka není volně dostupná a je potřeba být v kontaktu s lékařem, který ji předepíše (Suboxone, Subutex) nebo přímo se specializovaným centrem, které vydává metadon. Možná jednodušší způsob, jak začít abstinovat je absolvovat nějakou pobytovou léčbu - třeba i krátkodobou (detox + krátkodobá léčba na toxi oddělení). Ideální by ale asi bylo nejdříve někam ambulantně docházet a vše podrobně promyslet společně s odborníkem. Kdybyste chtěla, mohu Vám kontakty na nějaké kontaktní centrum nebo AT ambulanci dle místa bydliště poskytnout. Kontaktní centrum je možné navštívit i anonymně, služby jsou bezplatné."