Roo
Chtel bych se zeptat jestli prenos nemoci pres injekcní aplikaci vzniká jen v případě, že člověk použije cizí použitou jehlu nebo nadobicko ktere je infikované člověkem od kterého se dané věci na aplikaci od neho pouzite pouziji.......a tedko to hlavni kdyz pouziji svoji injekci kterou jsem uz nekolikrat pouzil muzu chytit nejakou nemoc napriklad hepatitidu,..atd,..??? i kdyz je to moje nadobicko a moje injekce kterou jsem uz parkrat pouzil a uschovalal jsem ji na cistem miste a nikdo jiny ji nepouzival....jde tedy chytit pres moje vícekrat pouzite veci urcitou nemoc??? i kdyz nebyla v kontaktu s infikovanym jenom semnou....

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, díky za Váš dotaz, je dobré, že i přesto, že jste se rozhodl k velmi rizikovému způsobu užívání drog, tak stejně řešíte, jak minimalizovat ona rizika. Kdybyste měl chuť, je možné se o podobných tématech bavit přímo s odborníky, kteří pracují nízkoprahově - různé terénní programy, kontaktní centra apod. Kdybyste chtěl, mohu Vám dle místa bydliště vyhledat nejbližší kontakt. A teď již k informacím. Ano, při sdílení samotného injekčního náčiní, ale také při sdílení tzv. parafernálií neboli "nádobíčka" (lžička, filtry, voda, atd.), může, a také dochází k přenosu infekčních chorob, nejčastěji infekční žloutenka typu C. Tedy z parafernálií je možné se nakazit. Je to méně pravděpodobné než z injekčního náčiní, ale možné to je. Injekční náčiní a vše ostatní (filtr, voda k aplikaci, desinfekce, atd.) je určeno k jednorázovému použití. Injekce po použití již není čistá ani sterilní. Zůstanou v ní různé drobné částečky (např. v jehle samotné zbytky krve atp.), které se časem mění a rozhodně není dobré je dávat do těla při následující aplikaci. Díky tomu se vystavujete zbytečné zdravotní komplikaci (absces, zánět žil, atp.). U těch stříkaček je to opravdu důležité, proto nemáte-li jich dostatek, vždy je zadarmo dostanete u oněch terénních programů nebo v káčkách. Také tam můžete dostat veškerý potřebný další materiál (voda, filtry, náplast, desinfekce, atd.). Dříve se jehly používaly opakovaně. K "sterilizaci" se ale používaly speciální sterilizační "vařiče". Dnes je to ale zakázané kvůli nedostatečné sterilitě a používají se jednorázové aplikační sety. Když už berete nitrožilně, je důležité používat čisté náčiní.