Nechci ho ztratit...
DarkAngel
Cca čtvrt roku zpátky mě kamarád seznámil s jednim klukem...Věděla jsem že je to feťák, ne takovej ten špíňák, co nemá kde bejt..Právě naopak, měl svůj byt, práci i peníze..Mermomocí jsem se s nim chtěla víc seznámit, a to se mi taky povedlo...Poslední dobou jsme spolu trávili každej den, on nefetoval když jsme byli spolu, věděl že nechci aby to bral, jen hulil, povídali jsme si a mě s nim bylo fajn,skončilo to tak že jsme spolu něco měli,mezi náma to nic nezměnilo, jsme kamarádi,možná něco víc, nevim správně jak to popsat,ale vim že mi s nim je fajn, že nechybí málo abych se do něj zamilovala...Všechno by bylo asi okej, ale problém je v tom že on nastupuje v pondělí do Beřkovic,do protidrogový léčebny...Neumim si představit,že se prostě rozloučíme a on už tu nebude...Zvykla jsem si na to bejt s nim...Je to pro jeho dobro, on sám se chce jít léčit, vypadnou pak z tohodle města a bejt ready...Chci za nim jezdit, nebo si s nim psát, nechci ho ztratit, ale bojim se toho...Chce se mi brečet.V pondělí pujdu do školy a on pojede do ty lecebny a uz se neuvidime...Dneska jsem mu psala co se mi děje doma a že nechci aby odjel a on mi napsal vostrou smsku,začala jsem hystericky brečet...Nechci o toho kluka přijít, bojim se co bude...Mam ho moc ráda,chci aby se z toho dostal a aby mu pak bylo fajn, ale jak má bejt mě když mě opuští někdo koho nejspíš miluju...

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, chápu, že se nyní necítíte zrovna nejlépe, ale myslím si, že „ztráta“, kterou „utrpíte“ nepřítomností svého přítele se zdaleka nevyrovná pozitivům, která s sebou tato nepřítomnost přináší. 1. Váš přítel je zodpovědný, pokud zvolil léčbu i přesto, že mu užívání pravděpodobně zatím nepřináší velké problémy. 2. Je možné, že si tuto cestu zvolil kvůli Vám (sama píšete, že ví, že se Vám jeho užívání nelíbí) – pak je to známka toho, že jste pro něj důležitá – to je pro Vás informace „k nezaplacení“. 3. Není to zdaleka jenom pro jeho dobro, jak píšete, ale především pro dobro Vás obou a pro dobro Vašeho vztahu – ať již to bude vztah přátelský nebo partnerský - když bude fajn jemu, mělo by být fajn i Vám. Nevím, jak dlouho bude Váš přítel v léčebně (pravděpodobně 3 měsíce), ale to, že nastupuje do léčby neznamená, že ho „ztrácíte“, že se „neuvidíte“, že se „rozloučíte a on už tu nebude“ nebo že „Vás opouští“(jak sama píšete můžete po určité době za ním jezdit na návštěvy a dopisovat si s ním). Myslím, že pro přítele je nyní důležitá Vaše podpora v rozhodnutí se jít léčit. Léčba je často jediná možnost, jak problém se závislostí na drogách vyřešit – mnohonásobně se tak zvyšuje pravděpodobnost na úspěšnou abstinenci. Pokuste se myslet nejenom na své dobro, ale také na dobro jeho a dobro Vašeho vztahu. Určitě se Vám to pak vrátí. Budu Vám držet palce. A gratuluji k tomu, že máte takového přítele – obyčejně se setkáváme s opačnou situací – přítelkyně chce pro svého přítele léčbu, ale ten ji odmítá – sama pro sebe si vyhodnoťte, co je pro vztah z dlouhodobého hlediska horší. P.S: Nezapomeňte si dobu, kterou jste trávila s přítelem vyplnit činností, která Vás bude bavit – rychleji Vám to uběhne.