ustavni lecba
Nety
dobry den,mam veliky problem.Jsem jiz deset let uzivatelem pervitinu formou nitrozilne a chtel bych se jit lecit.zkoncil jsem na ulici bez prace bez rodiny a chci to vse zpatky.poradte mi prosim na koho se obratit a jak postupovat.dekuji n. Kraliky okr.Usti nad Orlici

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ve Vašem případě by bylo skutečně nejlepší uvažovat o pobytové léčbě, asi dlouhodobější, vzhledem k tomu, jak dlouho pervitin užíváte a že nemáte nyní žádné zázemí (práci, rodinu, bydlení). Nejvhodnější se mi jeví varianta terapeutické komunity. Těch je v ČR několik, na dlouhodobé uživatele drog se zaměřuje například Terapeutická komunita Němčice (více na www.sananim.cz), vhodné by mi přišly i komunity Magdalena (Mníšek pod Brdy) nebo Bílá Voda (Jeseníky). Vzhledem k tomu, že komunity mají omezenou kapacitu, bývá tam také nějaká čekací doba na léčbu. Před léčbou je nutné absolvovat detox či krátký pobyt v psychiatrické léčebně zaměřené na závislosti. Samozřejmě můžete využít i pobyt pouze v léčebně, ale pokračování v terapeutické komunitě se mi zdá ve Vašem případě smysluplnější a bezpečnější. V tuto chvíli by bylo asi ideální obrátit se na dostupné kontaktní centrum pro uživatele drog a vše ohledně léčby s nimi zkonzultovat, pomohli by Vám zprostředkovat detox i následnou léčbu a v rámci předléčebného poradenství by s Vámi probrali vše potřebné. Nejbližší kontaktní centrum jsem nalezla v Šumperku, doufám, že je to pro Vás aspoň trochu dostupné. Služby kontaktních center jsou bezplatné, lze je využít i anonymně a můžete přijít bez objednání kdykoli v otevírací době (lepší je ale předem zavolaz a konzultaci si domluvit). Případně je také možné se obrátit přímo na léčebny nebo komunity a zjistit si podmínky přijetí. Kontakty najdete např. v Mapě pomoci na www.drogy-info.cz. V rámci léčby v komunitě byste měl možnost pracovat jednak na tom, abyste se dostal ze závislosti, tak také na zajištění sociálního zázemí (nalezení zaměstnání, bydlení apod.). Po léčbě v komunitě je možné využít i doléčovacího centra s chráněným bydlením. Šumperk, RES-SEF, o.s. kontaktní centrum, terénní program, odborné sociální poradenství, podporované zaměstnání Zábřežská 786/20, Šumperk, 787 01 telefon: 583 212 168 Bc. Miloslav Kubíček Šumperk, Kontaktní centrum Krédo PONTIS Šumperk, o.p.s. Polská 1/82, Šumperk, 787 01 telefon: 583 550 235; 774 716 020 Mgr. Miroslav Adámek http://www.pontis.cz