předmět
Anna
Dobrý den, dotaz se týká mého synovce (12), u kterého rodiče po déletrvajícím nejasném podezření nalezli v aktovce zvláštní předmět - připomíná cigareru (není to ale marihuanový joint) s opáleným koncem, podobnou lusku skořice (ale ta to také není). Je to tvrdý srolovaný svitek skořicové barvy. Nevíte, o co by se mohlo jednat? Děkuji za odpověď, A.Aujezká

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, musím se přiznat, že nad tím předmětem už chvíli přemýšlím, ale aniž bych ho viděl, tak mne toho mnoho nenapadá. Snad by se mohlo jednat o tzv. "šlukovku"? To je vlastně taková "fajfka" na kouření různých drog (hlavně ale THC), může být z různých materiálů (sklo, kamenina, keramika, dřevo, kámen, různé přírodniny, atd.) a všemožných tvarů (někdy je tvar zahnutý, někdy je úplně rovný) a velikostí. Pokud by ten předmět byl dutý a dal by se jeden konec dát do úst, do druhého konce dát materiál ke spalování, zapálit a kouřit, pak by se mohlo jednat o nějakou tu "fajfku". Jinak nevím o běžně dostupné droze, která by připomínala srolovaný svitek skořicové barvy. Ptali se ho rodiče na to, co to je? Třeba to nemusí nutně souviset s užíváním drog. To je vlastně takové doporučení na závěr - často funguje lépe otevřený rozhovor s potomky než narušování důvěry kontrolou osobních věcí, takovým způsobem dítě často spíše uzavřeme před sdílením, než že mu tím nějak pomůžeme. Samozřejmě, rodičovské obavy jsou vždy velké a pochopitelné, ale způsob, jak s potomky mluvit o drogách je velmi důležitý.