Dárcovství
xxx
Dobrý den, patřím mezi rekreační uživatele drog - cca 1xměsíčně tableta extáze+malá čára pervitinu. Ráda bych darovala krev. Zajímalo by mě, zda mohu jít na odběr? neohrozím tím případného příjemce? pokud ano, jak dlouho musím abstinovat, abych mohla krev darovat? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Dárcovství krve se mi teda nezdá ve vaší situaci jako dobrý nápad. Přítomnost pervitinu a MDMA se dá sice zjistit testy jen omezenou dobu, cca do 14 dnů od posledního užití. Jenže nikdy nevíte, co si vlastně do těla posíláte za nejrůznější příměsi, obsažené v těhle drogách. Další problém je, že pokud uvedete užívání drog v dotazníku, který musíte před darováním krve vyplnit, stoprocentně vás z dárcovství vyřadí. Užívání drog je prostě rizikové chování, které se s dárcovstvím krve neslučuje :-( Jak dlouho byste musela abstinovat, abyste mohla krev darovat, vám nepovím, ale předpokládám aspoň rok :-) Pokud máte zájem o další informace, zkuste se obrátit na Ústav hematologie a krevní transfúze v Praze, na tel.: 02/ 21 97 73 43, tam by vám mohli říct víc.