otec alkoholik
mamina
Dobry den,potrebovala bych radu-muj otec je uz dlouha leta alkoholik,ale nemuzeme ho primet k tomu,aby se sel lecit,ted uz je v takovem stavu,ze se neni schopen o sebe postarat,pomocuje se,vali se porad po zemi,neudrzi se ani na nohou,vyhrozuje me matce,ze ji neco udela,jenom porad pije a kouri,je nebezpecny a uz se na to nemuzu nadale jen divat,bylo nam receno,ze pokud sam nepodepise souhlas k lecbe,tak s tim nic neudelame,to on nikdy nepodepise,nevim ani ,jestli by toho byl jeste schopen!proto se ptam,co se da v takovem pripade delat???na koho se mame obratit o pomoc,moc dekuji,preji hezky den H.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně závažný a rozsáhlý problém, doporučuji Vám i matce navštívit např. AT poradnu, která by měla v každém větším městě fungovat a v rámci osobního kontaktu se zde poradit o vhodném postupu. Jistě zde mají s podobnými případy zkušenosti a mohou Vám nejenom poradit, ale také Vás psychicky podpořit – musíte být velmi psychicky vyčerpané. Je pravda, že pokud je otec svéprávný, není možné ho bez souhlasu donutit k léčbě. Nicméně pokud je pod vlivem alkoholu a chová se tak, že je nebezpečný sobě (např. alkoholická psychóza nebo hrozící otrava alkoholem) či svému okolí (agresivní chování), neváhejte a zavolejte rychlou záchrannou službu – je to důvod pro nedobrovolnou hospitalizaci(většinou je třeba i asistence policie). Ta trvá pouze po dobu akutního nebezpečí, ale může se stát, že se otec vzpamatuje a přistoupí dobrovolně na léčbu nebo alespoň získáte možnost si s ním promluvit a k léčbě ho motivovat. Pokud mi napíšete, kde bydlíte, pokusím se Vám vhodné zařízení, kde byste se mohli o své situaci poradit, vyhledat. Informace o tom, jak může rodina přistupovat k alkoholikovi a další informace o alkoholismu si můžete přečíst např. na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách – Legální látky – Alkohol nebo na adrese www.alkoholik.cz. Přeji Vám hodně štěstí.