The beginning of the end
Kačenka
Dobrý den, po pečlivém úvážení a důkladném seznamení se s Vaším projektem on-line poradny si dovoluji obrátit se na Vás s prozbou o pomoc při řešení mého, mě osobě přerůstajícího přez hlavu problému. Domnívám se, že dlouhodobé užívání pervitinu, pití alkoholu (na uklidnění) a kouření (cca 20 cigaret denně) není úplně nejzdravější životní styl. Do nedávna jsem se navíc (já hloupá) domnívala, že své závislosti mám pod kontrolou. Opak je pravdou. Večer usedám či léhám poze po vypité láhvi bílého, pokud nemám cigeratu hned jak rano otevřu oči, neznám se a už tak před 20g jsem si říkala tak to je poslední, nový gram už nechci. A vydržim to max 2dny?! Navíc jsem svého problému uvrtala svého ex-přítele a to mě moc nejvíc ser... A domnívám se, že mé "zlozvyky" značně přispěli k rospadu našeho vztahu. Prosím Vás tedy o Váš odborný názor (jsem si vědoma, že z textu se nedovíte vše) a poskytnutí kountaktů na místa kam se mohu obrátit (Praha). Prosím neposílat dopiny a tomu podobné, sestra jela na heráku přez tři roky a v podobných zařízeníc moc nepoohli. Ještě asi vysvětleni k předchozí větě: já ji tahala z kanálů, myla a krmila, než tak to snad raději... Nechci se považovat za odborníka, ale tuším v čem je problém (jsem se sebou 25let dovoluji si říct, že se znám) a potřebuji odbornou radu. Velice děkuji za Váš čas a odpuste, jestli Vám příjdu jako studenej psí čumák, je to pro mě nové a před třemi hodinami jsem si vyjasnila, že mám problém a to neni med se s tím srovnat. Tak pac a pusu KATE Děkuji za Vaší pomoc a velmi si vážím práce kterou děláte.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Určitě je dobře, že jste si to srovnala v hlavě a že v okamžiku, kdy jste si připustila, že máte s užíváním pervitinu, alkoholu i tabáku problém, chcete vyhledat nějakou odbornou pomoc. Navíc máte zkušenost v rodině s tím, jak to vypadá se závislostí a zřejmě také zkušenost z partnerského vztahu, kde hrály roli drogy. Asi bude potřeba se o tom poradit, zjistit, jak na tom jste, co by pro Vás teď bylo nejlepší, jak postupovat, aby se Vám ty "zlozvyky" podařilo zvládnout, odbourat. Nebude to určitě jednoduché, ale na druhou stranu není důvod, proč by se Vám to nemělo podařit. Těžko radit něco konkrétního takto přes internet, jak sama píšete, z "textu se nedozvíme vše". Jestliže jste z Prahy, tak bych Vám asi doporučila Denní stacionář SANANIM, je to ambulantní léčebné zařízení. Tam můžete zajít na tzv. motivační skupinu, která je určená lidem, kteří mají potíže s drogami a zatím se rozhodují, jak dál a zda a jakou léčbu by měli zvolit. Skupina je anonymní, bezplatná, a je každé út a čt od 10.30 h. Případně tam můžete zavolat a domluvit si individuální konzultaci. Kontaktní centra (jak píšete drop-iny) vám v tuto chvíli doporučovat nebudu, pokud s nimi nemáte dobré zkušenosti. Nutno říct, že tato zařízení poskytují uživatelům drog pomoc při hledání léčby jen tehdy, pokud o to dotyční stojí, a jinak nabízejí služby jako výměna injekčních stříkaček, ošetření a podobně. Jistě by Vám poradili i tam, ale pokud k nim nemáte důvěru, není nutné, abyste se obracela zrovna na ně. Zkuste ten stacionář. Níže posílám kontakt. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí. Denní stacionář SANANIM Janovského 26, Praha 7 tel: 220 803 130 Email: stacionar@sananim.cz GSM: +420 605 212 175 vedoucí PhDr. Ilona Preslová www.sananim.cz/zarizeni-18-Denni-stacionar-(DST)/info.html