S.O.S
ŠlukeMacek
Dobry den je me 26 let a uš su 9 let na jehle a vubec se me neliby kam sem se stim dostal, placam se vtom a nevim kudy kam, mislite že po 9 letech brani pervitynu jehlou mam šanci abych se toho zbavil?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, šanci máte vždycky, když budete sám chtít. Velice kladně hodnotím Váš náhled na současnou situaci. Ne každému se toto podaří, myslím, že jste na dobré cestě. Uvádíte, že je Vám 26 let a 9 let užíváte pervitin, bylo by tedy nejrozumnější Váš problém s drogami řešit s odbornou pomocí, protože tak se šance na úspěch mnohonásobně zvýší. Nevím, odkud pocházíte, ale bylo by nejlepší, kdybyste co nejdříve navštívil Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a tam si s pomocí kontaktních pracovníků vše potřebné začal zařizovat. Spíše bych Vám doporučila léčbu v některé terapeutické komunitě, vzhledem k věku a délce užívání by byla nejvhodnější TK Němčice o.s. SANANIM. Tato komunita je určena právě dlouhodobým uživatelům nelegálních drog. Vzhledem ke kapacitě, která je v komunitě omezena, vede Kontaktní centrum SANANIM v Praze tvz. pořadník uchazečů, v případě Vašeho zájmu bych radila co nejdříve se do takového pořadníku nechat zapsat prostřednictvím kontaktního centra (káčka), které je Vám nejblíže (jestli nevíte, kde u Vás káčko je, napište ještě jednou a uveďte větší města, která jsou vám dostupná, kontakty Vám vyhledám ). V dnešní době je již mnoho lidí, kterým se problém s drogami podařilo úspěšně vyřešit, dnes žijí plnohodnotné životy bez drog, nevidím důvodu, proč byste to neměl zvládnout i Vy. Drogová závislost se dá poměrně úspěšně léčit v případě, že závislá osoba vnímá svou konzumaci jako problém ( a to Vy vnímáte, což je dobře ). Šanci máte, záleží pouze na tom, jak ji využijete. Jestli Vám něco není úplně jasné nebo máte ještě nějaký dotaz, klidně opět napište. Jestli víte, kde je u Vás káčko - navštivte ho co nejdříve, nemusíte se ničeho obávat, služby kontaktních center jsou bezplatné a lze jich využít i anonymně. Vyhledání odborné pomoci nevnímejte v žádném případě jako slabost, ale spíše jako jediné možné rozumné řešení, jak tento problém vyřešit tak, aby se Vám žilo lépe a byl jste spokojenější. Tak Vám budu držet palce, ať se Vám daří. Mějte se hezky. P.S. můžete se podívat na www.sananim.cz a zadat TK Němčice, podívat se na info o komunitě, kterou jsem zmínila. M.K.