ex přítel a pervitin
hurricane.girl
Dobrý den, rozešla jsem se s přítelem po tříletém velmi intenzivním vztahu. Ze začátku jsme spolu žili na sqatu, já byla čistá studentka dobrodruh, zamilovala se do muzikanta. On jednou za čtvrt roku požil pervitin, ty intervaly vím přsně, po té co jsme se nastěhovali ke mě domů s tvrdými drogami přestal, jsem si jistá, ale hodně pil. Jelikož v minulosti žil jako polobezdomovec nikdy si nebyl schopen najít pořádnou práci, byl hodně nespolehlivý..Veškerou vinu svaloval na mě, jsem tělesně postižená a on tvrdil, že bych bez něj nedokázala žít,protože jsem neschopná. Po fyzické atace vůči mě jsme se rozešli. Následně jsem se k němu vrátila pokusil se o sebevraždu byl to návrat pln emocí a lítosti. Za tři měsíce se rozcházíme navždy. jSEM V PÉČI PSYCHOLOŽKY NÁVRAT K NĚMU POVAŽUJI ZA SCESNÝ. On začíná brát pervitin, často mě vyhledává a říká nezvládám rozchod tak jsem si šnupnul. Lítost z mé strany se vrací. Návrat do pekelného vztahu nechci. Situace vrcholí letos na SILVESTRA přijde mi domů popřát Štastný nový rok a před celou společností si šnupne. Jsem v šoku. Zábava v prdeli. Druhý den se rozbrečí a říká mi, že beze mě nikdy nebude štastný. Já se k němu vrátit nechci, ale trpím obrovskými pocity viny, že za to můžu já, vím racionálně, že je to scesné ale...ASI NA TO NEMÁM MU POMOCT, ale ničí mě představa, že se ničí člověk, který mi byl tři roky tak blízko. Za náš vztah jsem vyzkoušela všechno, dokonce se léčil na 23 v Bohnicích, léčbu jako vše nedokončil podepsal revers. Když ta to pomyslím tak mě to ničí, můžu udělat něco co je v mých silách?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že je v tuto chvíli dobře, že jste v péči psychologa a že máte možnost o situaci mluvit, získat od toho odstup a pohled někoho jiného, zjistit, jak a proč na Vás tento vztah a váš bývalý přítel mají takový vliv a jak se od toho odpoutat. Píšete, že se k němu nechcete vrátit, že Vás vztah ničí a zároveň byste ex-příteli ráda pomohla. Mám ale obavy, že v tuto chvíli není jiná možnost, než se zaměřit pouze na sebe. Bývalý partner Vás vydírá, i když to asi nerada slyšíte, tak jakákoli pomoc jemu v tuhle chvíli je ohrožení pro Vás a návrat do kolotoče, ze kterého se snažíte vystoupit. Ex-partner zřejmě o to se z drog dostat a začít fungovat normálně nestojí, jinak by nedělal to, co dělá. Píšete, že jste vyzkoušela všechno, včetně podpory partnera v léčbě, kterou z vlastní vůle nedokončil. Není nic, co byste mohla udělat víc. Není to o tom, že byste "neměla na to mu pomoct", ale že to v tuhle chvíli je kontakt s ním a snaha mu pomoci kontraproduktivní. To, jak na tom ex přítel je, není Vaše vina, nemáte za to zodpovědnost a ani povinnost mu pomáhat. Teď se potřebujete soustředit na sebe. Chápu, že je Vám líto, že člověk, s nímž jste ledacos prožila a máte k němu stále svým způsobem blízko, je na tom tak, jak na tom je, ale to je bohužel jeho volba. Podle toho, co píšete, to máte v hlavě racionálně srovnané, ale ty emoce jsou za tím trochu pozadu a trochu vás zrazují a drží v bludném kruhu. Nenechte se do toho vtáhnout zpátky, jste na dobré cestě, držte se té psychoterapie a uvidíte, že brzy najdete potřebnou sílu. Držím Vám palce.