Pervitin a nasledky
panimama88@seznam.cz
dobry den.brala jsem 7mesicu pervitin a 7mesicu jsem cista.po vysazeni jsem mela horecky,depky,bylo mi spatne od zaludku,navaly horka,buseni srdce a to trvalo asi 5mesicu.dneska jsem v pohode,jo mam nekdy chute ale drzim se,ale jediny co me trapi je to,ze co jsem prestala tak me picha u srdce,ne porad ale picha,byla jsem na internim vysetreni a brali mi krev ale nic nezjistili,tak se chci zeptat,jestly to pichani u srdce muze byt nasledek uzivani pervitinu?predem dekuji za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. V prvé řadě gratuluji k abstinenci a k tomu, že jste to zvládla sama. Bohužel takto přes internet nedokážu posoudit, z čeho plyne "píchání u srdce", které popisujete a zda to může být důsledek předchozího užívání pervitinu či zda se jedná o nějaké somatické potíže, které s tím nesouvisí. Píšete, že jste absolvovala řadu vyšetření a že se nezjistila žádná příčina. Napadá mě, že by problém mohl být spíš psychosomatický. Dost často se stává, že člověk vědomě či nevědomě drogami přebíjí nějaké nepříjemné psychické stavy (úzkosti, deprese) a ty se opět s abstinencí dostanou na povrch. Píšete také, že jste na začátku abstinence měla řadu příznaků, které postupně odezněly a které také mohly být tohoto charakteru. Někdy se stane, že to, co si nechceme připustit, úzkosti, které se snažíme zahnat, se projeví takovým způsobem, na tělesné úrovni. Tak si říkám, jestli by nebylo dobré vyhledat spíš nějakou psychoterapeutickou podporu. Zmiňujete, že máte občas chutě na drogy. Napadá mě, jestli by nebylo ideální obrátit se na doléčovací centrum, které poskytuje poradenské služby lidem po léčbě z drogové závislosti a těm, kteří sami dlouhodobě abstinují. Tam by Vám pomohli jak se zvládáním těch chutí na pervitin, tak nejspíš i s těmi psychosomatickými problémy, případně by Vám mohli doporučit vhodné lékaře, kde by udělali další vyšetření, abyste měla jasno ohledně původu těch potíží a vyloučilo se definitivně nějaké onemocnění. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám zkusit najít dostupné doléčovací centrum. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.