pervitin
dobrý večer, mám dotaz ohledně pervitinu. Známý kamaráda má poslední 3 dny velké problémy, pořád zvrací, je agresivní a je to dlouhodobý uživatel pervitinu . Je mu hodně zle a je už docela nebezpečný pro rodinné příslušníky, s ek terými žije ale tvrdí, že to má z jídla. Je to z předávkování nebo je to abstineční příznak? Jeho bratr mu chtěl zavolat sanitku, ale řve, že nechce a zajímá nás , kdyby náhodou se mu doma přitížilo a neco stalo, jestli mohou rodinu osočit z neposkytnutí pomoci a nezavolani doktora. A je možné zavolat doktora i proti jeho vůli? pravděpodobně asi ne, že? Jsme zoufalá, prosím, poradte nám co nejrychleji, děkuji za odpověd Simona

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, takovéhle situace jsou vždy náročné. Nejdříve k pervitinu - při dlouhodobém užívání, který popisujete, je typické, že se může rozvinou tzv. toxická psychóza ve formě paranoidně-halucinatorního syndromu, tzv. "stíha". Takový člověk může být nebezpečný sám sobě i svému okolí. Pokud v takovém stavu dále užívá pervitin, situace se většinou zhoršuje. Vždy záleží na množství, frekvenci, způsobu atd. užívání. Pokud je zřejmé, že ohrožuje sám sebe nebo rodinné příslušníky je určitě na místě zavolat záchrannou službu nebo policii a to i v případě, že s tím nesouhlasí. Pak by měla následovat úvaha, jak postupovat, aby se situace, kdy člen rodiny ohrožuje ostatní neopakovala. Držím palce.