neurol a alkohol
mammina
Dobry den prosim o radu .Uz delsi dobu jsem mela obavy ze ma dcera neco bere.Bohuzel jeji 22 ja ziji na Slovensku a ona v Usti nad Labem.Nastesti se po Vanocich rozhodla prijtet za mnou.Je v hroznem stavu.Priznala mi ze bala neurol dve tablety naraz a zapijela alkoholem.Od te dby co prijela fungovala trosku.Ale ted uz dve noci a dva dny spi...jen se trosku naji a spi.Chci se poradit jestli tohe jsou nasledky neurolu nebo je mozne ze brala i jinou drogu po ktere ma tyhle ucinky.A co mam deat az se mi vzbudi.Uz ted ma deprese.Dekuji Kallova

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel se dá těžko takto přes internet soudit, o jaký problém se u Vaší dcery jedná a zda užívá i jiné látky, než ty, co popsala. Nutno říct, že jednorázové užití Neurolu a alkoholu by nemělo asi takové následky, jaké píšete, tedy že dcera je v hrozném stavu, po příjezdu k Vám chvíli fungovala a od té doby pouze jí a spí. Mohu jen opatrně usuzovat, co za tím je. Napadá mě, že by to mohl být důsledek užívání stimulačních drog (pervitin, kokain), kdy po nějaké době užívání, kdy v intoxikaci dotyčný nepociťuje potřebu jídla a spánku, dochází pak k tomu, že člověk po vysazení drogy několik dní víceméně prospí a má zvýšenou chuť k jídlu, aby se tělo dalo zase do pořádku. Příznaky, které jsou pro uživatele pervitinu typické, bývají nápadné zhubnutí, nezdravý vzhled, často jsou přítomné kožní problémy, chování bývá občas dost zvláštní, člověk může být podrážděný, nervní, úzkostný, mimo realitu... Nevím, jak se projevuje dceřin "hrozný stav", ale pokud je to něco podobného, také bych asi měla podezření, že se jedná i o jiné drogy, než o tu zkušenost, kterou vám uvedla. Zkuste s ní o tom promluvit, říct jí, že o ní máte obavy a zda by nebylo vhodné, aby vyhledala odbornou pomoc. Mohla bych Vám poslat kontakty, kam by se mohla obrátit v Ústí nad Labem a asi bych dohledala i nějaké kontakty na kolegy na Slovensku, pokud dcera má v úmyslu se u Vás zdržet (když byste mi napsala, odkud jste). Zatím držím palce a kdyžtak znovu napište.