Přestanu snadno?
Pedro
Dobrý den Je mi 20 let a užívám pervitin. Začal jsem ho brát když jsem se rozešel se svojí přítelkyní,chtěl jsem zapomenout.Už je to 16 měsíců co ho beru každý den kromě 14 dnů když jsem byl pryč jinak pořád. žádnou jinou drogu kromě pár jointů trávy jsem nezkusil mam s toho respekt! Pervitin užívám nosem, nikdy jsem si nepíchl. Tak jestli mi můžete poradit,přestanu snadno? Předem děkuji za odpověd. Nashledanou

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, na látce pervitin vzniká především psychická závislost, takže se nebojte, při jeho odvykání neumřete ( více info o této látce a tomto webu v rubrice Stimulační látky, v podrubrice Pervitin ). Budete po vysazení unavený až vyčerpaný, budete potřebovat se pořádně vyspat, najíst, odpočinout si. To je první fáze. Posléze, kdy se "zotavíte" po fyzické stránce, příjdou na Vás "chutě" a ty Vám pokoj nedají. A jestli to zvládnete snadno, to bohužel netuším, to záleží na Vás. Ve většině případů to bohužel končí tak, že při první chuti se po pervitinu opět sáhne a je to začarovaný kruh. Myslím, že mnohem větší šance na úspěšné zvládnutí tohoto problému je nechat si pomoci, vyhledat vhodné odborné zařízení a začít se léčit. Léčba drogové závislosti nespočívá pouze v detoxifikaci organismu, jde především o dlouhodobou terapeutickou práci, aby závislá osoba pochopila v sobě za jakých situací a z jakých důvodů drogy užívá, našla v sobě mechanismus svojí vlastní závislosti a věděla před čím se chránit. Je zapotřebí se naučit jak zacházet s rizikovými situacemi atd.. Jestli mi napíšete odkud jste a jaká větší města jsou ve Vaší dostupnosti, můžu Vám doporučit vhodné odborné zařízení kam byste si o své konkrétní situaci mohl dojít osobně popovídat. Existují i možnosti ambulantní léčby, ale zda-li by pro Vás byla dostačující, já takto přes internet bohužel nepoznám, k tomu je zapotřebí osobní kontakt. Neberte vyhledání odborné pomoci jako slabost, dle mého je to jediná rozumná možnost jak tento problém řešit tak, aby se Vám v budoucnu žilo lépe. Mějte se hezky a napište. M.K.