67206 tramal-spěchá
nikita
ještě bych se chtěla zeptat, zda je pravda, že po jednodenní dávce 500 mg tramalu mam ledvinu uplně tvrdou, poškozenou? dík a prosím o brzkou odpověď nevím co už dál a mé odvyknutí od tramalu nechci prodlužovat

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, v případech, kdy má pacient problémy s ledvinami, se nežádoucí účinky vyskytnout mohou. V takových případech se doporučuje užívání menších dávek s delším časovým odstupem. O tom, že by měl někdo po jednodenní dávce 500mg tramalu úplně tvrdou, poškozenou ledvinu jsem dosud neslyšela. Nevím, zda si jste jistá, že byly Vaše ledviny před začátkem užívání zcela zdravé. Zároveň z předchozího dotazu vím, že tyto dávky užíváte de facto dva roky s měsíční pauzou. V některých případech může mít užívání či vysazení tramalu dopad i na psychiku. V příbalovém letáku k tabletám Tramal Retard se uvádí (u kapek Tramabene jsem tyto informace nenašla; u obou léků jde však o stejnou léčivou látku; http://www.lekarna.cz/tramal-retard-100-tbl-obd-30x100mg/): "Avšak ve vzácných případech, se mohou někteří lidé, kteří užívali nějakou dobu Tramal Retard tablety, po náhlém přerušení léčby necítit dobře. Mohou cítit neklid, úzkost, nervozitu nebo se cítit nejistí. Mohou být hyperaktivní, mít potíže se spaním nebo potíže žaludeční a střevní. U velmi malého počtu lidí mohou nastat panické záchvaty, halucinace, neobvyklé pocity, jako jsou svědění, brnění a snížená citlivost, a hučení v uších (tinitus). Pokud se po vysazení přípravku Tramal Retard tablety vyskytne u Vás některý z těchto příznaků, poraďte se prosím se svým lékařem." Je možné, že patříte právě do skupiny pacintů, kterých se tyto vzácnější příznaky týkají. Pak by pocit "tvrdých ledvin" mohl patřit mezi neobvyklé pocity. Střevní potíže - jako je zácpa - jste popisovala v minulém dotazu. Jak jsem psala v minulé odpovědi - nejste první, ani poslední, kdo s něčím podobným bojuje. Takže držím palce. S pozdravem, Gabriela Koryntová.