Protialkoholni lečebny
lajka
Prosím o celorepublikové procentuelní výsledky léčeben (pokud takové vůbec existují) pro ženy, případně nějaké reference, také prosím o radu, jak nejlépe postupovat při výběru léčebny. Děkuji předem.

Odpověděl: Jakub Minařík
S těni výsledky-specielně ženská odd. má pokud vím Apolinář (Lojovice) a PL Bohnice. Snad i ostatní léčebny, tam ale moc klienty neposíláme, tak nevím. Ty 2, které jsem zmínil jsou myslím dobré, mají dlouhodobou zkušenost s léčbou závislostí, vedou je zkušení, terapeuti a i terapeutické teamy jsou v nich celkem stabilní.
K tomu výběru. Ptáte se na něco, co se lidi pracující v oboru učí měsíce a roky praxe a absolvováním mnoha výcviků a seminářů. Nechte to na ambulantním specialistovi.
Takže snad jen obecné pravidlo-léčba je nejlepší ta která odpovídá stavu, motivaci a potřebám klienta. Např. neplatí, že ústavní léčba je nejlepší. Může být nejlepší třeba jen ambulantní podpora s např. aplikací antabusu.