mozek a heroin
Lucimus
Dobrý den Chtěl bych se zeptat jaké důsledky má dlouhodobé užívání (čistého)heroinu na mozek. Mění se nějak duševní schopnosti jedince? V případě, že ano, za jak dlouho se dostane jedinec do původního mentálního stavu.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, Váš dotaz je poměrně obecný, mohu tedy odpovědět také jen obecně. Důsledky budou závislé rozhodně na tom, jak dlouho, jak často, jakým způsobem, kolik, atd. heroinu člověk užívá. Také záleží na čistotě samotné drogy, různé příměsi mohou škodit tělu včetně mozku, v případě úmrtí v důsledku užívání drog jde často o úmrtí na následky užití nějaké příměsi než kvůli droze samotné. A v neposlední řadě také na tom, jaký byl zdravotní a psychický stav dotyčného před začátkem užívání drog. Závisí to tedy na řadě faktorů. Co se týče efektu na mozek z pohledu chemie, tak laicky řečeno, heroin využívá receptory, které má mozek přirozeně vytvořené pro endorfiny. Tímto způsobem vzniká poměrně rychle poměrně silná fyzická i psychická závislost. Fyzická závislost se projevuje vzestupem tolerance a potřebou zvyšování dávek. Psychická závislost se vyznačuje ztrátou kontroly nad užitím/užíváním a neovladatelným dychtěním po droze. Dále vyvolává útlum CNS (centrální nervový systém), tlumí dechové centrum (může dojít i k zástavě dechu) a vyvolává euforii. Duševní schopnosti se určitě mění dle užívání, jak výše uvedeno. Čím silnější, dlouhodobější atd. závislost, tím jsou efekty výraznější - závislostní chování se vyvíjí. Vše se dá léčit, změna je určitě vždy možná, délka léčby je vždy individuální. Např. zde http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=4 další informace.