KRACH V RODINĚ
EMILIE
DOBRÝ VEČER.JSME RODIČE SYNA-28 LET.TEN JE ASI 10 LET NA DROGÁCH.NĚKOLIKRÁT BYL V LÉČEBNÁCH A VŽDY TAK NA 2 ROKY PŘESTAL.STYDÍM SE PSÁT,PROTOŽE NÁS VŠICHNI ODSOUDÍ A ŘEKNOU SI,ŽE SI ZA VŠE MŮŽEME SAMI,DNES TO JIŽ VÍME.CHCI JEN APELOVAT NA RODIČE,KTEŘÍ JSOU HLOUPÍ JAKO MY A SVÉMU POTOMKOVI BEZMEZNĚ VĚŘÍ,ŽE VŠE BUDE V POŘÁDKU -JE TO OPIČÍ LÁSKA. PŘED DVĚMA LETY SE VRÁTIL Z LÉČEBNY A MĚL ŠÍLENÉ DLUHY.CHTĚLI JSME MU POMOCI,ALE NIKDE BY MU NEDALI PŮJČKU,TAK JSME SI JI VZALI MY 800 000,- A ZASTAVILI DŮM.VYŠLAPOVAL,VŠE ZPLÁCEL,JAK MĚL.ZAČAL CHODIT S DÍVKOU A CHTĚL SI VYBAVIT BYT,PŮJČKU BY JEŠTĚ NEDOSTAL,TAK JSME SI PRO NĚJ PŮJČILI DALŠÍCH 200 000,-.2 ROKY VŠE ZPLÁCEL VE SJEDNANÉM TERMÍNU.LONI V ŘÍJNU 2009 SE SYN DOZVĚDĚL,ŽE DÍTĚ,KTERÉ S PŘÍTELKYNÍ ČEKÁ ASI NENÍ JEHO A DOŠLO K RECIDIVĚ.OD TÉ DOBY JE NA DROGÁCH.NEKOUKÁ ANI NAPRAVO ANI NALEVO A ŽIJE OD TÉ DOBY S DROGOU U KAMARÁDKY,KTERÁ HO MILUJE A NEMÁ SÍLU NA TO,ABY HO VYHODILA.MY JSME TOTÁLNĚ ODEPSANÍ A V 50. LETECH ZPLÁCÍME PŮJČKY,CHODÍME NA BRIGÁDY,ABYCHOM MĚLI NA ŽIVOBYTÍ A JSME NA ZHROUCENÍ.BOHUŽEL JSME JAKO RODIČE SELHALI A NYNÍ TO JIŽ ZPĚT NEJDE VRÁTIT.PRODÁVÁME DŮM,KTERÝ JSME SVÉPOMOCÍ POSTAVILI A JSME NA DNĚ. STYDÍM SE ZA SEBE,ANI JSEM TOTO NECHTĚLA ZVEŘEJŇOVAT,ALE ODHODLALA JSEM SE,ABY RODIČE,KTEŘÍ BEZMEZNĚ VĚŘÍ SVÝM POTOMKŮM,KTEŘÍ DO TOHO SPADNOU NEVĚŘILI A NAŠLI TU SÍLU HNED PŘI PRVNÍM PODEZŘENÍ DÍTĚ VYHODIT Z DOMU.DNES UŽ VÍM,ŽE JE TO JEDINÁ MOŽNOST,JINÁ NEEXISTUJE.ZÁVISLÝ VYMYSLÍ TAKOVÉ BÁCHORKY,HRAJE NA CITY A VE FINÁLE ROZKRADE CO SE DÁ.NAPSALA JSEM SVŮJ PŘÍBĚH,KTERÝ NÁS BUDE PROVÁZET DOKONCE ŽIVOTA A NIKOMU TO NEPŘEJI.

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den. Už několik dní nad Vaším příběhem přemýšlím, a také nad tím, jak Vám z naší strany odpovědět něco smysluplného. Myslím si, že bude skvělé, když se Váš příběh anonymně objeví na naší poradně jako ostatní dotazy. Situaci, kterou prožíváte, by si žádný rodič nepřál. Okolnosti jsou vždy jiné, někdy může potomek dlouhodobě abstinovat, někdy se to z mnoha důvodů nedaří. Často napoví předešlé chování (v době, kdy drogy bral) a obecně i to, jak člověk dlouho a intenzivně užíval, až kam ho braní drog dovedlo, atd. Některé teorie tvrdí, že člověk, který byl jednou závislý, je závislý do konce svého života i když je po léčbě a abstinuje. Jsem moc rád, že jste našla sílu a odvahu takto svůj příběh sdílet. Rozumím tomu, že cítíte velkou vinu, ale chtěl bych důrazně upozornit, že to jen Vaše vina není! V rodinném systému by bylo třeba znát řadu dalších informací, nechci jen tak soudit od boku. Váš syn je dospělý svobodný muž, který zřejmě využil a zneužil svých rodinných pout, a kvůli tomu jste teď Vy v této situaci. Není to Vaše vina, i když to tak možná cítíte. Jak situaci popisujete, tak bych Vám určitě doporučil, abyste sama či s manželem navštívili nějakou rodinnou poradnu či jiné zařízení, kde byste tuto situaci i s beznadějí, kterou popisujete, mohli sdílet a dále řešit, jak postupovat. Dle místa bydliště Vám mohu vyhledat vhodný kontakt. Jestli dobře počítám, tak Váš syn znovu začal brát po dobu tří měsíců, předtím dva roky abstinoval a ještě předtím deset let drogy bral. Ty tři měsíce to je už poměrně dlouhá doba, ale kdyby měl zájem znovu absolvovat nějakou léčbu, minimálně začal někam ambulantně docházet (třeba i s Vámi dohromady), třeba by své chování změnil a zase abstinoval. Případná nevěra jeho přítelkyně a podobná témata jsou jistě závažná, nejsem si ale jist, jestli jsou natolik závažná, aby kvůli tomu Váš syn přestal úplně fungovat a Vy byli v takových dluzích! Držím palce, přeju hodně štěstí a ještě jednou díky za Vaše rozhodnutí nám napsat.